رد شدن به محتوای اصلی

استاندارد ایزو ISO 56002:2019 و ISO 56001 چیست؟

 سازمان بین المللی استاندارد با عنوان ایزو (ISO) سازمانی مستقل و جهانی است که با هدف تدوین و ایجاد الزامات، رهنمودها و روش های پایدار سازی و ارتقا دانش، همکاری و مشارکت و درک مشترک از فعالیت ها علمی، فناوری و اقتصادی فعالیت می نماید. در حال حاضر بیش از 160 کشور عضو رسمی سازمان بین المللی استاندارد هستند.

یکی از استانداردهای تدوین شده توسط این سازمان استاندارد ایزو ISO 50501  شامل رهنمودهای پیاده سازی، ارزیابی و بهبود سیستم مدیریت نوآوری است که در سال 2014 تدوین و منتشر شد اما با تشکیل این کمیته جدید و با بروزرسانی و تکمیل تمامی ابعاد سیستم مدیریت نوآوری با عنوان جدید بازتدوین و منتشر شده است. استاندارد جدید سیستم مدیریت نوآوری با عنوان ایزو ISO 56000 است که شامل اسناد راهنما برای استقرار سیستم مدیریت نوآوری است. این استاندارد توسط کمیته TC 279 تدوین و منتشر شده است. بیش از 100 متخصص از 52 کشور بر روی این استاندارد فعالیت کرده اند و اولین اسناد این استاندارد با عناوین استاندارد ایزو ISO 56000 و ایزو ISO 56002  در سال 2019 به طور رسمی تدوین و منتشر شده است.


این استاندارد به عنوان سندی راهنما ساختاری نظامند ارائه می کند که به پیاده سازی و بهبود مستمر سیستم مدیریت نوآوری و ایجاد زبان و درکی مشترک از این سیستم می پردازد و همچنین تمامی عناصر و مولفه هایی (مانند: عناصر فضای داخلی و خارجی سازمان، جنبه های فرهنگی و مشارکتی، نقش مدیریت، گردش کار و رویه ها، اهداف و فرآیند نوآوری) که برای مدیریت و ارزیابی کارآمد این سیستم مورد نیاز است را ارائه می کند.

از ویژگی های اصلی این استاندارد آنست که بر اساس استاندارد جامع سیستم های مدیریت تدوین شده است و می تواند به راختی با سایر استانداردهای سیستم مدیریتی مانند مدیریت کیفیت ایزو ISO 9001، استاندارد مدیریت محیط ایزو ISO 14001  یا مدیریت دارایی ایزو ISO 55001  ادغام شود.

شرکت کارویژه ارائه دهنده خدمات مشاوره و پیاده‌سازی استاندارد ایزو ISO 56002:2019 با استفاده از چاروب‌های اجرایی جامع می‌باشد. چارچوب‌ها و روش‌های شرکت کارویژه به طور انحصاری توسط هیات علمی بین‌المللی این شرکت طراحی شده است.

برای خواندن ادامه مطلب استاندارد ایزو ISO 56002:2019 و ISO 56001 کلیک کنید.

منبع:ایزو56000 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

معرفی انواع پیچ ها برای سطوح چوبی و فلزی

 ​ انواع مختلف پیچ انواع مختلفی از کارها را انجام می دهند و مانند سایر موارد در صنعت ساخت و ساز، کار با ابزار، تجهیزات و محصولات مناسب با آن شرایط قطعا، بسیار آسان تر است. به طور مثال پیچ های چوبی برای نگهداری اتصال چوب بسیار مناسب هستند اما نباید از آنها برای اتصال فلزات استفاده کنید. یا باید از پیچ های مخصوص کف سازی برای پارکت ها استفاده کرد، اما از این پیچ ها برای  چوب هایی از جنس ام دی اف و کابینت سازی مناسب نیستند. بنابراین باید از انواع مختلف پیچ در بسیاری از موارد به صورت داخلی و خارجی استفاده شود. ​   برای ادامه مطلب  معرفی انواع پیچ ها برای سطوح چوبی و فلزی ، کلیک کنید. منبع: پولاد پیچ گستر ماد ​

پژوهش یا اجرای آینده نگاری در برنامه ریزی بلند مدت

  چکیده محققان و پژوهشگران توافق دارندکه آینده نگاری، که یک توانایی برای پیش‌بینی چگونگی آشکارشدن آینده می باشد؛ قابلیت استراتژیک مهمی است و نیز جهت برنامه‌ریزی بلندمدت بسیار حیاتی می باشد. با این حال، تعدادی از اجرا های خود را به صورت سیستماتیک مورد بازجویی قراردادند. این تحقیق به پیشرفت دانش در اجرای آینده‌نگاری بلند‌مدت با استفاده از مقایسه ای تحلیلی از روش‌های برنامه‌ریزی در دو سازمان بامالکیت مشترک ؛ می پردازد. اطلاعات بدست آمده از مستندات برنامه‌ریزیی و اجرای آینده نگاری از پرسنل استراتژی در دو مورد (حمل و نقل و بانکداری) حمایت و پشتیبانی ازیک مدل پویای برنامه‌ریزی یکپارچه و بلند‌مدت آینده‌نگاری را فراهم نمود. مجموعۀ درحال اجرا و ترکیب علائم قوت و ضعف، و ادغام مستمر آن ها در سناریوها، تصویر آینده‌های جایگزین به صورت ساختاری بوسیله انجمن اجرایی؛ پشتیبانی شده بود. انجمن اجرایی به طور گسترده ای با استراتژیست‌های واقع در سطوح مختلف سازمانی، در گفت‌وگویی مرتبط با آینده‌های نوظهور و استراتژی‌هایی آن آینده ها، درگیر شد. این یافته ها مدیران و محققان را به مشاهده برنامه‌ریزی بلند‌مدت به ع

رول بولت

رولبولت چیست ؟ رولبولت (rawlbolt) قطعه ایست که برای اتصال یک صفحه فلزی به بتن، مورد استفاده قرار می گیرد. اشکال مختلفی رولبولت تا کنون ساخته شده است. هرچند که نحوه عملکرد تمام رول بولت ها تقریبا مثل هم می باشد. برای رولبولت ها تاکنون استاندارد مشخصی ( مانند DIN ) معرفی نشده است. شرکت هیلتی و همچنین شرکت فیشر، هر دو از پیشگامان تولید رول بولت به شمار می روند. ابعاد محصولات تولیدی این شرکت ها بر اساس استانداردهای داخلی  این شرکت ها می باشد. نحوه عملکرد رول بولت اجزای تشکیل دهنده رول بولت ها عبارتند از: استوانه فلزی چاکدار، پیچ سرمخروطی، مهره و واشر. همانگونه که در تصویر مشخص است با بستن مهره، پیچ سر مخروطی باعث باز شدن استوانه فلزی چاکدار شده و در نتیجه افزایش قطر، باعث محکم شدن اتصال می گردد. برای افزایش استحکام اتصال باید قطر مته – جهت سوراخ کاری جای رول بولت – مناسب با قطر استوانه فلزی انتخاب گردد. همچنین استحکام بتن یا محل نصب نیز تاثیر مهمی در استحکام اتصال  برای خواندن ادامه مطلب رول بولت کلیک کنید. منبع: پولاد پیچ گستر ماد