امروزه نوآوری یک کلمه رایج در ادبیات سازمانی قلمداد می شود. اما اینکه سازمان ها تا چه میزان این کلمه را درک کرده اند به فرآیندهای اجرایی آن ها و صد البته نتایج حاصل از فعالیت های نوآورانه ایشان باز می گردد. تجربه ما نشان می دهد که نوآوری برای بسیاری از مدیران تنها در سطح یک کلمه باقی مانده است. جمله “توسعه برونداد نوآوری است” به این مضمون اشاره دارد که هر شخصیت حقوقی (شامل: سازمان، شرکت، کارخانه، استارت آپ و غیره) فارغ از مقیاس و نوع ارزش پیشنهادی خود – محصول، خدمت و یا ایده – برای رقابت و بقا در محیط همواره در حال تغییر امروز می بایست نوآوری را به عنوان یک الزام ببیند و در درون ساختار خود به مدیریت موثر و کارآمد آن بپردازد.
بنابراین مدیریت نوآوری سازمانی و مدیریت پروژه های نوآوری و در کنار آن استانداردسازی فرآیندهای نوآوری سازمانی راهکاریست که می تواند در راستای توسعه و بهبود شرایط حال و آینده هر مجموعه در حال فعالیتی مورد توجه قرار گیرد.
بنابر آنچه که پیشتر اشاره شد برنامه ریزی، طرح ریزی و اجرای فرآیندهای نوآوری سازمانی از جمله الزامات توسعه در شرایط امروز محسوب می شود که این فرآیندها همچون فرآیندهای مدیریت کیفیت می تواند به صورت روتین های استاندارد و تعریف شده استقرار یابد و نوآوری را از طریق چرخه های ثابت و مستند و به شکل یک زیست بوم کوچک سازمانی ایجاد کند و به جریان توسعه ساز بدل کند.
ما بر آن هستیم تا شرکت ها و سازمان هایی که علاقمند به اجرای سیستم مدیریت نوآوری ( ایزو 56000) و چارچوب ها و فرآیندهای اجرایی آن هستند، و یا پیش تر دارای فرآیندهای نوآوری هستند که اکنون علاقمند به ارزیابی عملکرد و بهبود آن هستند را در این مسیر یاری نماییم و گامی ارزشمند در راستای توسعه نظام فناوری کشور عزیزمان ایران برداریم.
برای مشاهده معرفی کامل تر ازسایت ایزو 56000 کلیک کنید.
نظرات
ارسال یک نظر