اغلب مشتریان برای انتخاب قفسه فروشگاهی به اولین چیزی که فکر می کنند قیمت آن است، اما شرکتهای بسیار کمی در زمینه طراحی و ساخت قفسه فروشگاهی متخصص هستند و تعداد کمی از آنها قادر به طراحی چیدمان فروشگاه هستند. بنابراین قیمتهای متفاوتی وجود ندارد. اگر قیمت قفسههای مشابه بسیار تفاوت داشته باشد مشتریان باید در هنگام انتخاب توجه کنند. علاوه بر فاکتور قیمت،برای انتخاب قفسه های فروشگاهی فاکتورهایی مانند سبک، رنگ، ارتفاع،راحتی نصب ، راحتی در هنگام استفاده، عمر مفید و خدمات پس از فروش را در نظر بگیرند.
قبل از انتخاب قفسه سوپرمارکت، باید طرح چیدمان قفسه و صندوق مطابق با اندازه ویترین مشتری طراحی شود. اگر مشتری این موارد را در نظر نگیرد، بعداً هنگام خرید و تهیه ی کالا دچار مشکل خواهدشد.
انواع قفسه های فروشگاهی
شکل های معمول قفسه های سوپرمارکت مانند قفسه های یک طرفه، قفسه های دو طرفه، قفسه های انتهایی، میزهای تبلیغاتی، قفسه های نان، قفسه های روزنامه، قفسه های مجله، قفسه های میوه و سبزیجات و غیره است. هنگامی که مشتریان قفسه ای را انتخاب می کنند، باید متناسب با محصولشان باشد. مانند انتخاب قفسه های نان، برای فروشگاه های عمومی و زنجیره ای،از قفسه های ۱یا ۲ قسمتی استفاده شود.
میوه ها و سبزیجات کالاهایی پرمصرف هستند. انتخاب منطقی قفسه های میوه و سبزیجات می تواند باعث افزایش گردش مالی شود.
توجه به جزئیات
- رنگ قفسه های سوپرمارکت به طور کلی سفید یا قهوه ای است. اگر این فروشگاه بوتیک یا فروشگاه ویژه ای باشند، می توان از قفسه های ترکیبی چوب و استیل،استفاده شود تا توجه مشتریان را بیشتر جلب کند.
- هنگامی که مشتریان قفسه های سوپرمارکت را انتخاب می کنند، باید نصب و خدمات پس از فروش قفسه ها را نیز در نظر بگیرند. تا برای نصب قفسه دچار مشکل نشوند.
- علاوه بر این، راحتی استفاده از قفسه ها نیز باید در نظر گرفته شود.
برای مثال ارتفاع قفسه در فروشگاه های مواد غذایی مهم است.
برای خواندن ادامه مطلب چگونه قفسه فروشگاهی متناسب انتخاب کنیم؟ کلیک کنید.
منبع:قفسه چین
نظرات
ارسال یک نظر