محصولات تجاری برای خرده فروشی و سایر فروشگاه های سوپرمارکت حیاتی هستند. ساماندهی قفسه های فروشگاه، مشتریان را به خرید بیشتر ترغیب می کند زیرا به مشتریان کمک می کند تا راحت تر خواسته های خود را پیدا کنند. جدا ازموضوع قفسه بندی، همچنین لازم است که قفسه های سوپرمارکت بتوانند محصولات فروشگاه را به صورت بهینه به مشتریان نمایش دهد مثلا از یک محصول در چند قفسه نباشد و محصولات مرتبط در نزدیکی هم قرار گیرند،تا مشتریان بتواند راحت تر تصمیم بگیرند. در مورد مکان قرارگیری هر یک ازمحصولات بسیار فکر می شود تا نظر خریداران را به سمت محصولات جلب کنند و بیشتر به سمت خرید بکشاند.
استراتژی قرار دادن محصولات تأثیر زیادی در خرید مشتری دارد. اگر دقت کرده باشید محصولاتی که هزینه بالایی دارند همیشه در بالای قفسه قرار می گیرند و محصولاتی که در بین مردم محبوب هستند و به دنبال آن می آیند در قفسه های زیرین قرار دارند. مواردی که به احتمال زیاد مشتری را فریب می دهد در سطح چشم و قفسه های میانی قرار می گیرند. برای آگاهی از جزئیات بیشتر در مورد نحوه ی جایگذاری های مختلف در قفسه سوپرمارکت، مطالب زیر را بخوانید.
قفسه های بالا: قفسه های بالایی سوپر مارکت، مخصوص مواردی است که یا هزینه بر هستند و یا فروش زیادی ندارند. این قسمتی از قفسه هاست که مشتریان کمتر به آن دسترسی می یابند و احتمالا کمتر نیاز دارند از این رو می توانید کالاهایی که مشتری کمتری دارند، نسخه های محدودی از آن باقی مانده و … در آن مناطق ذخیره کنید.
قفسه های میانی: به این قفسه های سوپرمارکت به عنوان قفسه های سطح چشم نیز گفته می شود زیرا فقط بهترین محصولات فروشگاه و برجسته در اینجا قرار دارند. از آنجا که بیشتر خریداران برای خرید وسایل به این قسمت از سوپرمارکت نگاه می کنند، این منطقه به عنوان یک منطقه برتر در نظر گرفته می شود. همچنین می توانید مارک های دیگر در همان زمینه را در کنار هم قرار دهید تا برای مشتری قابل مقایسه باشد.
برای خواندن ادامه مطلب چگونگی قراردادن محصولات در قفسه های سوپرمارکت کلیک کنید.
منبع:قفسه چین
نظرات
ارسال یک نظر