چیدمان قفسه های فروشگاه
قفسهبندی خردهفروشی روشی کمهزینه است که به شما کمک میکند تا محصولات را به گونهای نمایش دهید که بیشتر در معرض دید مشتریان قرار بگیرند و از جذابیت بالایی برخوردار شوند که البته این باعث سوددهی بیشتر خواهد شد. با این وجود اشتباه در چیدمان قفسه های فروشگاه میتواند مشتریها را دور کند.در ادامه اشتباهات رایج در قفسهبندی فروشگاهی که باید از آنها اجتناب کرد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
یکی از اشتباهات رایج آن است که بسیاری از خردهفروشان تا آنجا که میشود کالاها را در معرض دید قرار میدهند و مشتریان را در انبوهی از قفسهها و کالاها غرق میکنند.
خرید یک تجربه است، تجربهای که مشتریان میخواهند از آن لذت ببرند. چیدمان قفسه های فروشگاه باید کاملاً منطقی و ساده و جذاب صورت بگیرد تا مشتریان واقعاً از آن استقبال کنند.
اگر در فروشگاه خود اجناس مختلفی عرضه میکنید، قفسهبندیها باید جداگانه و منظم اجرا شوند تا مشتریان به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند.هرج و مرج در قرار دادن کالاها در قفسهها مشتری را سر در گم و آشفته میکند که نتیجه آن فروش کمتر است.
وقتی مشتری وارد فروشگاه میشود، از قبل انتظار بصری دارد. ویترینها و قفسهبندی فروشگاهی باید با کالاها و مارک تجاری شما مطابقت داشتهباشد، در غیر این صورت مشتریان را گیج میکند.
یک تصور غلط وجود دارد که قفسههای دیواری بلند برای به حداکثر رساندن فضای فروشگاه کارآمد هستند، اما در این روش محصولات در ارتفاع اشتباه نمایش داده میشوند
یک جمله معروف در خردهفروشی وجود دارد : “سطح چشم، سطح خرید است.” قفسههای بلند کالاهای زیادی را برای مشتریان غیرقابل دسترس و در نتیجه میزان فروش را کم میکند.
اما بدیهی است که همه چیز در سطح چشم قابل نمایش نیست، در غیر این صورت فضای زیادی وجود نخواهد داشت. همچنین، قد همه افراد یکسان نیست. بهتر است کالاهایی که باید سریعتر فروخته شوند در سطح خرید قرار گیرند و کالاهایی که در دارای تخفیف یا ارزانتر هستند، در قفسههای پایینتر قرار بگیرند.
برای خواندن ادامه مطلب چیدمان در قفسه های فروشگاهی کلیک کنید.
منبع: قفسه چین
- دریافت پیوند
- X
- ایمیل
- سایر برنامهها
برچسبها
قفسه چین- دریافت پیوند
- X
- ایمیل
- سایر برنامهها
نظرات
ارسال یک نظر