رد شدن به محتوای اصلی

توزیع کننده صنعتی کیست؟

 توزیع صنعتی طی 30 سال گذشته به سرعت رشد کرده است. فشارهای ناشی از افزایش روزافزون هزینه های فروش و تقاضای کاربران از خدمات سریع در واقع تقاضای بسیار سریع مصرف کننده موجب شده است، شرکت های صنعتی که قبلاً فروش مستقیم خود را مدیریت می کردند، باید یاد بگیرند که چگونه توزیع کنندگانی برای فروش محصولاتشان انتخاب کنند. بنابراین شرکت ها به دنبال راه های حل مشکلاتشات هستند تا بتوانند توزیع کننده درستی را انتخاب کنند. در واقع میتوان بین بازاریاب های صنعتی با دیگر بازاریاب ها تفاوت قائل شد.  

اصطلاح (توزیع کننده) برای پوشش طیف وسیعی از واسطه ها به راحتی قابل استفاده است توزیع کننده به معنای دقیق مسئولیت های زیر را دارد:

  • خریداری کالاها از تامین کننده خود
  • به صورت فعال و دائما این محصولات را به مشتریان معرفی کند تا فروش خوبی داشته باشد.
  • برای محصولی که می فروشد، مشاوره و خدمات ارائه دهد
  • از مشتری های خود فاکتور بگیرید و درآمد کسب کند.

معمولا توزیع کننده توسط تامین کننده یا تولید کننده انتخاب میشود. و ممکن است تولید کننده فقط حق فروش یکسری از محصولات را به توزیع کننده بدهد. بنابراین یک توزیع کننده صنعتی مسئول فروش تمام محصولات یک انبار نیست. بیشتر توزیع کنندگان به طور رسمی منصوب نمی شوند و مارک های مورد علاقه خود را می فروشند. عمده فروشانی که معمولا سه یا چهار مارک از یک نوع محصول را می فروشند، وفاداری آنها به تامین کننده آنها ممکن است با تغییرقیمت متوقف شود. برای درک انگیزه های توزیع کننده و تولید کننده، لازم است نیروی محرکه ای را که آنها را به هم نزدیک می کند در نظر بگیرید. ابتدا اجازه دهید نحوه شروع به کار توزیع کنندگان را بررسی کنیم. غالباً آنها زندگی خود را به عنوان آژانس های فروش آغاز می کنند – کسی که برای مدتی در یک صنعت کار کرده است منطقی اینست که اقدام به فروش کالایی کند که می فهمد و بازار و مشتریانش را می شناسد. این یک گام کوتاه برای توزیع کننده است که محصولات جدید و تکمیلی را به دامنه کاریش اضافه کند، و تلاش کند که محصولات را بفروشد و کارمزد بگیرد.

توزیع کننده ای که کارآفرین باشد میتواند خیلی زود پشت میز مدیریت بنشیند و تعدادی کارمند هم استخدام کند تا برایشش کار کنند.ممکن است حقوقشان کم باشد اما آن ها انگیزه دارند که با فروش بیشتر به درآمد بهتری خواهند رسید. بنابراین خرید و فروش به عنوان اصلی ترین کارها دراین زمینه هستند. از طرف دیگر تولید کننده یا مدیر اصلی از فروش گرا بودن فاصله دارد. و خواسته اصلی آن ها معرفی یا تبلیغ کالا به مشتری است که بعداز ایجاد آگاهی مشتری به دنبال محصول باشد و تقاضا افزایش یابد.در واقع تولید کنندهبا فروش مستقیم کالا موافق نیست.در صورتی که توزیع کننده یا بازاریاب ها محصول را به صورت مستقیم معرفی میکنند و میفروشند. اما برای اطمینان از اینکه مشتریان به راحتی می توانند درهر نقطه از کشور محصولات را بدست آورند، به یک سیستم کامل نیاز داریم. داشتن یک انبار بزرگ بسیار گران است و بنابراین تولیدکننده به سمت استخدام توزیع کننده میروند.توزیع کنندگان شناخت عمیقی از بازارهای محلی دارند. آنها به صورت عمده خرید می کنند و میفروشند. بنابراین میتوانند یکسری هزینه های تولید کننده را کاهش دهند و به در آمد آن بیافزایند.


برای خواندن ادامه مطلب توزیع کننده صنعتی کیست؟ کلیک کنید.

منبع: قفسه چین

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

استاندارد ایزو ISO 56002:2019 و ISO 56001 چیست؟

 سازمان بین المللی استاندارد با عنوان ایزو (ISO) سازمانی مستقل و جهانی است که با هدف تدوین و ایجاد الزامات، رهنمودها و روش های پایدار سازی و ارتقا دانش، همکاری و مشارکت و درک مشترک از فعالیت ها علمی، فناوری و اقتصادی فعالیت می نماید. در حال حاضر بیش از 160 کشور عضو رسمی سازمان بین المللی استاندارد هستند. یکی از استانداردهای تدوین شده توسط این سازمان استاندارد ایزو ISO 50501  شامل رهنمودهای پیاده سازی، ارزیابی و بهبود سیستم مدیریت نوآوری است که در سال 2014 تدوین و منتشر شد اما با تشکیل این کمیته جدید و با بروزرسانی و تکمیل تمامی ابعاد سیستم مدیریت نوآوری با عنوان جدید بازتدوین و منتشر شده است. استاندارد جدید سیستم مدیریت نوآوری با عنوان ایزو ISO 56000 است که شامل اسناد راهنما برای استقرار سیستم مدیریت نوآوری است. این استاندارد توسط کمیته TC 279 تدوین و منتشر شده است. بیش از 100 متخصص از 52 کشور بر روی این استاندارد فعالیت کرده اند و اولین اسناد این استاندارد با عناوین استاندارد ایزو ISO 56000 و ایزو ISO 56002  در سال 2019 به طور رسمی تدوین و منتشر شده است. این...

۴ سوال در مورد قفسه بندی فروشگاه

  هنگام طراحی فضای محیط فروشگاه خود، به نحوه قرارگیری و استفاده از قفسه بندی فروشگاه توجه داشته باشید. از این گذشته، قفسه بندی شما این توانایی را دارد که طرح کلی فروشگاه خرده فروشی شما را ارتقا داده و محیطی جذاب برای مشتریان ایجاد کند. اکنون، انواع مختلفی از فروشگاه های خرده فروشی وجود دارد که می توانید قفسه های خرده فروشی را برای آنها اجرا کنید. قبل از بررسی سوالاتی که باید از خود بپرسید، ارزش آن را دارد که ابتدا انواع مختلف آن را درک کنید. به این ترتیب شما می توانید فضای موجود را بهینه سازی کنید و فروشگاه خود را شلوغ نکنید و مشتری خود را تحت فشار قرار ندهید. قفسه فروشگاهی فروشگاه بزرگ :  این فروشگاه خرده فروشی معمولاً به بخشهایی برای دسته های مختلف تقسیم می شود. سوپرمارکت: این فروشگاه خرده فروشی محصولات غذایی و همچنین اقلام خانگی را که در بخشهای خاص آنها مرتب شده است، به فروش می رساند. مصرف كنندگانی كه از سوپرماركت ها بازدید می كنند با هدف پر كردن موجودی خانوار خود در حال خرید هستند. فروشگاه تخصصی:  فروشگاه های تخصصی دارای مجموعه ای باریک از محصولات هستند، تمرکز آنها بر...

مبل تخت خواب شو

  مبل تختخواب شو یک راه عالی برای به حداکثر رساندن فضای خانه شما است. این یک مبلمان همه کاره است که می تواند هم به عنوان مبل و هم به عنوان تختخواب استفاده شود. مبل های تخت خواب شو برای آپارتمان های کوچک، اتاق های مهمان و سایر فضاهایی که باید از فضای محدود حداکثر استفاده را ببرید عالی هستند. مبل های تخت خواب شو در سبک ها و اندازه های مختلف وجود دارد. آنها را می توان در طرح های سنتی، طرح های مدرن و حتی طرح های سبک های مختلف تولید می توان تولید کرد. نوع مبل تختخواب شو انتخابی به نیاز شما و اندازه اتاقی که با آن کار می کنید بستگی دارد. برخی از مبل های تخت خواب شو دارای محفظه های داخلی برای راحتی بیشتر هستند.برای مثال مبل های تخت خواب شو  باکس دار، دارای باکس هایی در کنار یا زیر مبل هستند که فضایی عالی برای قرار دادن پتو یا بالشت است و به مرتب بودن خانه کمک خواهد کرد. هنگام خرید مبل تختخواب شو، مهم است که راحتی و همچنین سبک را در نظر بگیرید. به دنبال تشک پشتیبان باشید و یا دقت کنید که مبل تخت خواب شو طبی خریداری کنید.همچنین باید به دنبال بالشتک‌های راحت باشید که هنگام استفاده به ...