رد شدن به محتوای اصلی

راهنمای خرید قفسه فروشگاهی

راهنمای خرید قفسه فروشگاهی

یکی از مهم ترین قسمت‌های هر فروشگاه، سوپرمارکت، هایپرمارکت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، انبار و سایر مکان هایی که کالاها در آن خرید، فروش و نگهداری می شوند قفسه‌های آنها است. بدون قفسه بندی مناسب، فضایی ناسپند و بی روح دارید که علاوه بر مشکلاتی که برای نگهداری محصولات ایجاد می‌شود، احتمالاً مشتری تمایلی به حضور در این مکان و بررسی محصولات و حتی خرید از شما نخواهد داشت.  با ما در ادامه مطلب راهنمای خرید قفسه فروشگاهی همراه باشید.

قفسه فروشگاهی
قفسه فروشگاهی

بهتر است قبل خرید به نکات زیر دقت کنید

کیفیت خوب: یکی از مهم ترین نکات برای خرید قفسه های فلزی کیفیت است. کیفیت و ساخت این قفسه ها باید بسیار بالا باشد تا به مرور زمان شکسته نشده و استحکام خود را از دست ندهند.

بودجه مناسب: قفسه یکی از مهم ترین قسمت های هایپر یا فروشگاه شما است. پس سعی کنید یک قفسه فلزی با بودجه کافی خریداری کنید تا کیفیت را فدای قیمت نکنید.

تنظیم ارتفاع: بسته به نوع محصولات قرار داده شده در قفسه ها، می توانید این کار را در ارتفاع های مختلف انجام دهید. بنابراین قفسه انتخاب شده باید بتواند در ارتفاع های مختلف تنظیم شود.

جابجایی آسان: جابجایی و تعویض قفسه های فلزی نسبت به سایر انواع قفسه ها آسان تر است، زیرا به راحتی از هم جدا می شوند و در کنار هم قرار می گیرند.

جنس مورد استفاده در تولید قفسه: استحکام و دوام قفسه فلزی بسیار بیشتر از مدل های چوبی و پلاستیکی است.

مقدار فضای مورد نیاز را در نظر بگیرید: هنگام سفارش این قفسه. شما باید اندازه محل استفاده را در نظر بگیرید و بر اساس آن سفارش دهید.

اشیایی که قرار است در قفسه ها قرار گیرند: در هنگام خرید باید به ماهیت و مهمتر از همه وزن اشیایی که قرار است در قفسه ها قرار گیرند توجه شود.

قفسه ها در اشکال مختلفی ساخته می شوند

قفسه یک ابزار ضروری برای صنایع و مشاغلی است که در آن انبارها و سفارشات محصول حیاتی هستند. سیستم های ذخیره سازی اهداف مختلفی را انجام می دهند. راهنمای خرید قفسه فروشگاهی می تواند کمک بزرگی در نگهداری مناسب و حتی نمایش کالا باشد. سیستم های انبار بر چند عامل مهم استوارند:

مقدار محصولات و کالاهایی که می خواهید ذخیره کنید، وزن و ماهیت اقلام و کالاها، اندازه قفسه هایی که در نظر دارید، نقشه محل قرارگیری تخته ها، بهتر است از تولید کننده قفسه در فروشگاه خرید کنید.

در سال های اخیر طراحی و چیدمان محصولات و تجهیزات شکل جدیدی به خود گرفته است. در فروشگاه ها، قفسه ها مانند نقشه کاتالوگ محصولات هستند و به مشتریان اجازه می دهند محصولات را بر اساس آنچه می بینند شناسایی و مقایسه کنند و بهترین انتخاب را داشته باشند. بنابراین یک سیستم قفسه بندی مناسب تاثیر زیادی در دید یک محصول خواهد داشت. موارد کلیدی که باید در راهنمای خرید قفسه فروشگاهی در نظر گرفته شود، همراه با روش هایی که مدیریت فضای فروشگاه را در نظر می گیرند، عبارتند از:

بین قفسه ها فضای مناسبی ایجاد کنید، ایجاد فضایی برای مدیریت جابجایی کالا، طراحی 3 قفسه، طبقه بندی محصولات و طراحی قفسه هایی برای قرار دادن اقلام با ماندگاری کوتاه.

قفسه ها را بر چه اساسی طبقه بندی می کنند؟

قفسه های یک طرف دیوار: این مدل قفسه به دیوار چسبانده شده و ارتفاع آن برای نشان دادن اقلام به مشتری مناسب است. در این مدل ها می توانید طبقات را تنظیم کنید.

قفسه یک طرفه یا ایستاده: این قفسه ها در کنار دیوار قرار می گیرند و می توانند وزن زیادی را تحمل کنند. ورق هایی که برای ساخت این قفسه ها استفاده می شود به گونه ای طراحی شده اند که وزن سنگینی دارند و قابل تنظیم هستند.

قفسه دو طرفه: چنین قفسه هایی را در وسط فروشگاه ها خواهید دید و قابلیت قرار دادن محصولات را در دو طرف دارند. همچنین امکان تنظیم اندازه طبقات در این مدل ها وجود دارد. این نوع قفسه ها می توانند بصورت مستقل باشند و نمونه های دوبلکس با قابلیت نصب قفسه در دو طرف می باشند.

قفسه های صندوق دار: این نوع قفسه ها در کنار پیشخوان فروشگاه ها قرار می گیرند و برای محصولات با اندازه های کوچکتر استفاده می شوند. محصولات این بخش به اندازه کافی بزرگ نیستند که در قفسه های بزرگتر قرار بگیرند.

به این نوع قفسه ها قفسه گرد نیز می گویند و در فضاهایی که امکان استفاده از قفسه های دوتایی وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل دارای قفسه قابل تنظیم نیز می باشد.

قفسه های سنگین: برخی از فروشگاه ها اقلام سنگین تری نسبت به بقیه دارند. این مدل به دو صورت یک رو و دو رو موجود است. از این نمونه ها در انبارهای فروشگاهی استفاده می شود و اکثر لوازم خانگی و محصولات سنگین روی آن قرار می گیرد.

قفسه های آجیل و خشکبار: تفاوت قفسه آجیل و خشکبار با سایر مدل ها در ساخت قفسه آلومینیومی است. دلیل استفاده از آلومینیوم خشک نگه داشتن محصول است. معمولا این قفسه ها دو سطح هستند و محصولات درجه یک در قفسه بالایی قرار دارند.

قفسه های سبددار: مواد غذایی در این نوع قفسه ها در فروشگاه قرار می گیرد.

قفسه نان: این قفسه ها شبیه قفسه های سبد هستند و برای نگهداری نان استفاده می شوند. اگر لازم است کالایی را جلوی مشتری آویزان کنید، این قفسه ها بهترین انتخاب هستند. راهنمای خرید قفسه فروشگاهی و سوپرمارکتی برای مشاغلی که می خواهند محصولات را مدیریت کنند بسیار مفید است.

به ابعاد قفسه ها حتما توجه کنید

برای کسانی از شما که در حال برنامه ریزی دکوراسیون فروشگاه خود هستید، راهنمای خرید قفسه فروشگاهی نکات کلیدی را بیان می کند تا به شما در انتخاب مناسب ترین سبک قفسه بندی برای فروشگاه و هایپرمارکت کمک کند. اندازه قفسه ها را با توجه به انواع محصولاتی که به فروش می رسد انتخاب کنید. کمد های قفسه را با توجه به سبک کاری خود انتخاب کنید. این قسمت از انتخاب قفسه ها ارتباط مستقیمی با نوع محصولی دارد که می خواهید به مشتریان و بازدیدکنندگان ارائه دهید. برای مثال قفسه هایی که تنقلات می فروشند با قفسه هایی که جواهرا می فروشند کاملاً متفاوت است.

قفسه ها را بر اساس محصولاتی که می خواهید بفروشید انتخاب کنید. به وزن و ابعاد محصولاتی که در قفسه ها قرار خواهند گرفت توجه کنید.حتما از طراحان و مشاوران برای انتخاب مدل مناسب محل فروشگاه خود کمک بگیرید. از قفسه هایی با کیفیت و متریال خوب استفاده کنید. از قفسه هایی استفاده کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع و حرکت آسان را دارند. به دلیل کمبود بودجه از نمونه های بی کیفیت استفاده نکنید.

نکات مهم در خرید قفسه فروشگاهی
نکات مهم در خرید قفسه فروشگاهی


بودجه خود را نیز به دقت برای خرید قفسه بررسی کنید

استفاده از این قفسه ها در فروشگاه ها و مراکز خرید بسیار متداول است چرا که با استفاده از آن ها می توانید اجناس و محصولات را به درستی تفکیک کرده و با نظم و ترتیب قرار دهید. قفسه های فروشگاه معمولاً نیازی به نگهداری زیادی ندارند. به خصوص اگر این قفسه ها فلزی باشند. در واقع لازم است هر از چند گاهی از ضدزنگ ها بر روی آنها استفاده شود تا آسیب نبینند و زنگ نزنند.

یکی از مهمترین نکات در مورد این نوع قفسه ها کیفیت آنهاست. کیفیت و ساختار قفسه ها باید بسیار قوی و بادوام باشد. بنابراین هنگام خرید چنین قفسه هایی باید به کیفیت آنها توجه کرد.

یکی دیگر از موارد مهمی که در این راهنمای خرید قفسه فروشگاهی که حتما باید به آن توجه کنید، بودجه‌ای است که برای خرید این قفسه ها در نظر گرفته اید. هرچه قفسه ها بادوام و مقاوم تر باشند، قیمت آن ها بیشتر می شود، البته مواد به کار رفته در قفسه ها نقش بسیار مهمی در قیمت آن ها دارد. فقط فکر کنید که اگر قفسه‌های گران‌تر اما بادوام‌تر و مقاوم‌تری دارید، می‌توانید سال‌ها از آن‌ها در فروشگاه یا انبار خود استفاده کنید.

قفسه فلزی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد

یکی از محبوب ترین انواع قفسه ها قفسه های فلزی هستند. مقاومت در برابر ضربه، خوردگی، رطوبت و تحمل وزن بالا را دارند. یکی از دلایل محبوبیت این نوع قفسه ها همین است. در مطلب راهنمای خرید قفسه فروشگاهی به بررسی نکات ضروری می پردازیم.

همانطور که در ابتدای مطلب ذکر شد در بین موادی که برای ساخت قفسه ها کاربرد دارد مانند پلاستیک و فلز، قفسه فلزی یکی از مهم ترین مواد مورد استفاده در فروشگاه های مختلف می باشد. همچنین با توجه به عواملی مانند: استحکام، تحمل وزن، مقاومت و طول عمر و همچنین قیمت مناسب نسبت به نمونه های چوبی، امروزه بسیاری از افراد از قفسه های فلزی در انبارها، مغازه ها و منازل استفاده می کنند. یکی دیگر از مزیت های قفسه بندی فلزی قابلیت ایجاد رنگ های متنوع است. نوع قفسه های فروشگاه که انتخاب می کنید بسیار مهم است. این قفسه ها در طرح های مختلف ساخته می شوند که به صورت دیواری (ثابت) و آزاد قابل ساخت هستند.

یکی دیگر از نکات مهمی که در راهنمای خرید قفسه فروشگاهی باید به آن توجه داشت، در نظر گرفتن کاربرد مورد نظر یا نوع نگهداری از قفسه فلزی است. به عنوان مثال در سردخانه ها و یا مناطقی که رطوبت بالایی دارند از قفسه های فلزی که گالوانیزه هستند یا با رنگ های ضد زنگ پوشانده شده اند استفاده می شود که باعث افزایش طول عمر قفسه ها می شود. امروزه از این قفسه ها در منازل و محیط های اداری بسیار استفاده می شود. در جدیدترین طرح ها از ترکیب چوب، ام دی اف و فلز برای ایجاد ظاهری زیبا استفاده شده است.

شما همواره می توانید در هر زمان با کارشناسان ما در قفسه چین تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید. همچنین برای خواندن ادامه‌ی مطلب راهنمای خرید قفسه فروشگاهی به سایت ما مراجعه کنید.

مجله خبری کارویژه در تلاش است که اطلاعات مختلف هر صنعت را در اختیار شما قرار دهد برای آشنایی بیشتر با ما به سایت ما مراجعه کنید

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

معرفی انواع پیچ ها برای سطوح چوبی و فلزی

 ​ انواع مختلف پیچ انواع مختلفی از کارها را انجام می دهند و مانند سایر موارد در صنعت ساخت و ساز، کار با ابزار، تجهیزات و محصولات مناسب با آن شرایط قطعا، بسیار آسان تر است. به طور مثال پیچ های چوبی برای نگهداری اتصال چوب بسیار مناسب هستند اما نباید از آنها برای اتصال فلزات استفاده کنید. یا باید از پیچ های مخصوص کف سازی برای پارکت ها استفاده کرد، اما از این پیچ ها برای  چوب هایی از جنس ام دی اف و کابینت سازی مناسب نیستند. بنابراین باید از انواع مختلف پیچ در بسیاری از موارد به صورت داخلی و خارجی استفاده شود. ​   برای ادامه مطلب  معرفی انواع پیچ ها برای سطوح چوبی و فلزی ، کلیک کنید. منبع: پولاد پیچ گستر ماد ​

انکر بولت و رول بولت

همه چیز در مورد انکر بولت و رول بولت  ​ که با نام پیچ لنگر هم شناخته می شوند، برای اتصال اشیاء و صفحات فلزی به سنگ و بتن مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلف پیچ و مهره های لنگر در شکل و جنس های مختلف در بازار وجود دارد. همه انکر بولت ها از انتهای رزوه شده تشکیل شده اند که می توان آن را توسط مهره و واشر به محل مورد نظر متصل کرد. این پیچ ها در انواع پروژه ها، از ساختمان های استاندارد و سدها و صنایع سیمان و پتروشیمی گرفته تا نیروگاه های هسته ای، مورد استفاده قرار می گیرند. اما همانطور که اشاره شد، کاربرد اصلی انکربولت ها و رولبولت ها اتصال صفحات فلزی به بتن می باشد. ساده ترین نوع انکربولت متشکل از یک پیچ است که در امتداد سر آن یک میله خم خورده وجود دارد که کار آویز گرفتن را میسر می سازد. همانطور که در شکل 1 دیده می شود، اکثر طرح ها شامل یک پیچ استاندارد با سر شش ضلعی است که قبل از بسته شدن بتن در آن قرار می گیرد. طرح های دیگری نیز وجود دارد که برخی از آن ها شامل یک پیچ و مهره خم شده با یک قلاب در انتها، و یا نوع دیگری از خم شدگی هستند. پیچ و مهره های سنگین، قوی ترین نوع اتصال هستند،

پژوهش یا اجرای آینده نگاری در برنامه ریزی بلند مدت

  چکیده محققان و پژوهشگران توافق دارندکه آینده نگاری، که یک توانایی برای پیش‌بینی چگونگی آشکارشدن آینده می باشد؛ قابلیت استراتژیک مهمی است و نیز جهت برنامه‌ریزی بلندمدت بسیار حیاتی می باشد. با این حال، تعدادی از اجرا های خود را به صورت سیستماتیک مورد بازجویی قراردادند. این تحقیق به پیشرفت دانش در اجرای آینده‌نگاری بلند‌مدت با استفاده از مقایسه ای تحلیلی از روش‌های برنامه‌ریزی در دو سازمان بامالکیت مشترک ؛ می پردازد. اطلاعات بدست آمده از مستندات برنامه‌ریزیی و اجرای آینده نگاری از پرسنل استراتژی در دو مورد (حمل و نقل و بانکداری) حمایت و پشتیبانی ازیک مدل پویای برنامه‌ریزی یکپارچه و بلند‌مدت آینده‌نگاری را فراهم نمود. مجموعۀ درحال اجرا و ترکیب علائم قوت و ضعف، و ادغام مستمر آن ها در سناریوها، تصویر آینده‌های جایگزین به صورت ساختاری بوسیله انجمن اجرایی؛ پشتیبانی شده بود. انجمن اجرایی به طور گسترده ای با استراتژیست‌های واقع در سطوح مختلف سازمانی، در گفت‌وگویی مرتبط با آینده‌های نوظهور و استراتژی‌هایی آن آینده ها، درگیر شد. این یافته ها مدیران و محققان را به مشاهده برنامه‌ریزی بلند‌مدت به ع