رد شدن به محتوای اصلی

راک صنعتی

راک صنعتی رایج‌ترین نوع سیستم‌ قفسه‌بندی انبار و اساساً یک سیستم ذخیره‌سازی است که برای قراردادن محصولات در ردیف‌های افقی با چند سطح طراحی شده‌است.
این قفسه‌ها معمولاً با پالت پوشانده می‌شوند که یکی از ابتدایی‌ترین اما موثرترین وسایل ذخیره‌سازی است. لیفتراک امکان جابجایی راحت بین سیستم‌های قفسه‌بندی را فراهم می‌کند، که به بیشتر انواع انبارها کارایی می‌بخشد.
استفاده از سیستم راک صنعتی می‌تواند دو تا سه برابر به مقدار موادی که در انبار نگهداری می‌شود اضافه کند و افزودن لیفتراک به یک عملیات انبارداری معمولاً منجر به جهشی در کارایی انبار خواهد شد.این روزها انبارهای مشاغل مختلف بیش از هر زمان دیگری به سیستم راک صنعتی احتیاج دارند. انبارهایی که با مواد سنگین سروکار دارند معمولاً لیفتراک نیز در محل دارند که انتقال مواد به سیستم قفسه‌بندی راک را بسیار راحت‌تر می‌کند.
راک صنعتی انتخابی امروزه متداول‌ترین سیستم قفسه‌بندی است. پالت‌ها بر روی تیرهای افقی قرار می‌گیرند که با گیره‌های نصب شده در جای خود قرار گرفته‌اند و می‌توان آن‌ها را به سرعت و به راحتی تنظیم کرد تا اندازه‌های مختلف بار را در خود جای دهد. این یک پیکربندی مخصوص برای انبارهایی است که مجموعه وسیعی از محصولات را نگهداری می‌کنند و نیاز به ذخیره‌سازی‌های متفاوتی دارند.

قفسه راک سبک

همانطور که نام آن پیداست قفسه راک سبک از متریال و فلزات سبک ساخته شده و معمولا تحمل وزن چندان زیادی ندارد. از قفسه راک سبک برای انبار کالاهای سبک می توان استفاده نمود و کار چیدمان آن ها با دست و توسط انسان انجام می‌شود.

قفسه راک سنگین

بر خلاف قفسه های سبک، قفسه راک سنگین در انبارهایی کاربرد دارد که کاهایی حجیم و ثقیل در آن ها ذخیره می شود. قفسه راک سنگین از فلزات و متریال مقاوم ساخته شده است و تحمل آن بسیار بالاست. این نوع قفسه ها را می توان تا سقف انبار امتداد داد و از بابت مقاومت آن خیال راحت داشت.

انواع قفسه صنعتی راک

قفسه های راک صنعتی و سیستم‌های قفسه‌بندی انبار که معمولاً دیده می‌شوند شامل تنظیمات قفسه ذخیره‌سازی درایوین (خود راهرو) است که به لیفتراک‌ها امکان می‌دهد مستقیماً در یک خط از ردیف های انباشته حرکت کنند. این سیستم زمانی مفید است که ماندگاری محصولات یک نگرانی اساسی است، چراکه مواد برای مدت طولانی نگهداری نمی‌شوند.
قفسه انباری راک و پالت‌های پوش‌بک اغلب برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره‌سازی با کاهش فضای راهرو استفاده می‌شوند. هر خلیج تا عمق شش پالت نمایش داده می‌شود و گاری‌های چرخ‌دار روی ریل‌ها قرار می‌گیرند. یک لیفتراک می‌تواند پالت را روی گاری قرار دهد، به جلو رانده و به پالت بعدی برخورد کند و برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی، کل گروه را به عقب بچرخاند.
قفسه و پالت متحرک سیستم دیگری است که برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره‌سازی طراحی شده‌است. این سیستم‌ها راهروهای دسترسی استاتیک را به فضای ذخیره‌سازی تولیدی تبدیل می‌کنند و با به حداکثر رساندن فضای ذخیره‌سازی قابل استفاده، به شرکت ها در حذف هزینه‌ها کمک کرده‌اند.
از آنجا که محصولات ده‌ها متر بالاتر از کف انبار ذخیره می‌شوند، بنابراین لازم است اقدامات ایمنی ویژه‌ای برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی انجام شود. به اجزای سست سیستم قفسه‌بندی مخصوصاً پس از نصب باید دقت کافی داشت، زیرا کوچکترین اشتباهی باعث ریزش مواد می‌شود.
اتوماسیون انبار می‌تواند بازده قابل توجهی برای کارهای تکراری با حجم بالا داشته باشد، اما به دلیل هزینه بالای چنین سیستم‌هایی، تصمیم‌گیری در مورد اتوماسیون باید بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق از مزایای بلند مدت باشد.
با توجه به فشارهای فعلی بر بودجه‌ها و تأکید بر مهار هزینه‌ها، در برخی موارد اتوماسیون جزئی می‌تواند انتخاب خوبی باشد چراکه راهی برای بهینه‌سازی فرایندهای مستقل برای بهبود بهره‌وری و سطح دقت، بدون نیاز به مهندسی مجدد بقیه عملیات انبار ارائه می‌دهد. در نتیجه، اجرای آن بسیار کم‌هزینه است و در صورت نیاز به تغییرات بعدی در انبار، امکان انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند.
به طور سنتی، شرکت‌ها کالا را با استفاده از پالت چوبی حمل می‌کردند. تولید پالت‌های چوبی بسیار ارزان و آسان است، با این حال برای شرکت‌ها به دلیل حافظت از محیط‌زیست هزینه دارد.
پالت‌های چوبی به طور طبیعی شکننده هستند و به طور منظم نیاز به تعویض دارند. این امر منجر به دو مشکل می‌شود. تقاضا برای ساخت پالت‌های بیشتر برای جایگزینی تلفات وجود دارد و چوب‌های باقی‌مانده از پالت‌های آسیب دیده کاربرد بسیار کمی برای بازیافت دارند و اغلب سوخته می‌شوند. ثانیا، پالت‌های چوبی نسبتاً سنگین هستند.
ماندگاری پالت‌های پلاستیکی بسیار بیشتر است. این بدان معناست که در مقایسه با پالت‌های چوبی نیازی به تولید تعداد زیاد آن‌ها نیست. ثانیاً‌، پالت‌های پلاستیکی پس از آسیب دیدن، به راحتی بازیافت می‌شوند تا پالت‌های جدید را ایجاد کنند. به طور کلی نیز از پالت‌های چوبی سبک‌ترند.
قفسه‌بندی مناسب به شما فضای ذخیره‌سازی ایمن، پایدار و انعطاف پذیر می‌دهد. قفسه‌چین به شما کمک می‌کند سیستم‌های قفسه‌بندی خود را متناسب با بار و عملکرد آنها تعیین کنید. ما به شما کمک می‌کنیم که فضا را به حداکثر برسانید و سازمان و بهره‌وری را افزایش دهید.
  1. سیستم راک انتخابی
متداول‌ترین سیستم ذخیره‌سازی پالت سازمان یافته، قفسه‌بندی انتخابی پالت است. سیستم راک انتخابی به دلیل طراحی ارزان و داشتن بیشترین انتخاب اندازه و لوازم جانبی محبوب‌ترین سیستم راکینگ است. این سیستم برای ذخیره‌سازی استاندارد کلیه نیازهایی که خواستار دسترسی فوری به محصولات هستند، بسیار عالی است.
سیستم‌های رکینگ انتخابی دسترسی فوری به هر پالت در سیستم را فراهم می‌کنند، در حالی که از فضای عمودی نیز استفاده می‌کنند. طراحی بدون پیچ و بدون سخت افزار که در مارک‌های مدرن ارائه می‌شود، جمع‌آوری و تنظیم مجدد قفسه‌های انتخابی را آسان می‌کند.
این سیستم‌های قفسه‌بندی انبار برای قفسه بندی باریک راهرو، سیستم‌های استاندارد و سیستم‌های‌ دوبل عمیق ایده‌آل هستند. قفسه‌های انتخابی به کامیون‌های مخصوص باریک احتیاج دارند و عمق آن‌ها یک پالت است.
دسترسی مستقیم به هر پالت/مقرون به صرفه/مونتاژ آسان/پیکربندی و شکاف مجدد آسان
سیستم راک صنعتی

2.سیستم درایوین (خود راهرو):

سیستم رکینگ درایوین حداکثر ذخیره‌سازی محصولات را در انبار ارائه می‌دهد. راهروهای موجود در انبار را از بین می‌برد و برای ذخیره‌سازی مقادیر زیادی از محصولات مشابه در فضای محدود بسیار عالی است.
برای ذخیره‌سازی با چگالی بالا، قفسه‌های درایوین ایده‌آل هستند، اما باید مراقب اثر لانه‌زنبوری بود چراکه باعث کاهش کارایی خواهدشد. این سیستم‌های راکینگ انبار که در بیشتر موارد از فولاد ساخته شده‌اند، فضای کافی برای حرکت لیفتراک را به داخل خلیج خود دارند.
حداکثر تراکم ذخیره سازی/ به حداقل رساندن تعداد راهروها/ مقرون به صرفه
قفسه بندی راک : درایوین

3. سیستم قفسه دوبل عمیق
قفسه دوبل عمیق نوعی سیستم است که افزایش قابل توجهی در تراکم ایجاد می‌کند اما به تجهیزات خاصی (چنگال‌های قابل ارتقا) نیاز دارد و عملکرد آن کند است. این بهترین سازش بین یک سیستم راکینگ انتخابی و تراکم بالا است.
در این سیستم پالت‌ها در سطوح پایین باید روی تیرها باشند و از ریل‌های راهنما در سطوح بالاتر استفاده می‌شود. برای کمک به اپراتور به یک لیفتراک بالابر با قابلیت دسترسی قابل ارتقا و دوربین نیاز خواهد بود.
4. سیستم پالت جریان/پالت زنده:
راک‌ صنعتی پالت زنده یک سیستم ذخیره‌سازی با چگالی بالا است که از ترکیبی از ریل‌های بلند و اجزای دینامیکی مانند غلتک‌های جاذبه، نوار نقاله و غیره استفاده می‌کند. یکی از مزایای این اک این است که برای کار به برق نیازی ندارند، چراکه این راک‌های ذخیره‌سازی انبار از قدرت جاذبه استفاده می‌کنند.(به عنوان قفسه‌های جاذبه شناخته می‌شوند.) استفاده از این سیستم می‌تواند ظرفیت ذخیره‌سازی انبار شما را دو برابر یا حتی سه برابر کند و برای محصولات حساس به تاریخ انقضا بهتر استفاده می‌شود.
شما همواره می توانید در هر زمان با کارشناسان ما در قفسه چین تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید. همچنین برای خواندن ادامه‌ی مطلب راک صنعتی به سایت ما مراجعه کنید.
مجله خبری کارویژه در تلاش است که اطلاعات مختلف هر صنعت را در اختیار شما قرار دهد برای آشنایی بیشتر با ما به سایت ما مراجعه کنید

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

معرفی انواع پیچ ها برای سطوح چوبی و فلزی

 ​ انواع مختلف پیچ انواع مختلفی از کارها را انجام می دهند و مانند سایر موارد در صنعت ساخت و ساز، کار با ابزار، تجهیزات و محصولات مناسب با آن شرایط قطعا، بسیار آسان تر است. به طور مثال پیچ های چوبی برای نگهداری اتصال چوب بسیار مناسب هستند اما نباید از آنها برای اتصال فلزات استفاده کنید. یا باید از پیچ های مخصوص کف سازی برای پارکت ها استفاده کرد، اما از این پیچ ها برای  چوب هایی از جنس ام دی اف و کابینت سازی مناسب نیستند. بنابراین باید از انواع مختلف پیچ در بسیاری از موارد به صورت داخلی و خارجی استفاده شود. ​   برای ادامه مطلب  معرفی انواع پیچ ها برای سطوح چوبی و فلزی ، کلیک کنید. منبع: پولاد پیچ گستر ماد ​

انکر بولت و رول بولت

همه چیز در مورد انکر بولت و رول بولت  ​ که با نام پیچ لنگر هم شناخته می شوند، برای اتصال اشیاء و صفحات فلزی به سنگ و بتن مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلف پیچ و مهره های لنگر در شکل و جنس های مختلف در بازار وجود دارد. همه انکر بولت ها از انتهای رزوه شده تشکیل شده اند که می توان آن را توسط مهره و واشر به محل مورد نظر متصل کرد. این پیچ ها در انواع پروژه ها، از ساختمان های استاندارد و سدها و صنایع سیمان و پتروشیمی گرفته تا نیروگاه های هسته ای، مورد استفاده قرار می گیرند. اما همانطور که اشاره شد، کاربرد اصلی انکربولت ها و رولبولت ها اتصال صفحات فلزی به بتن می باشد. ساده ترین نوع انکربولت متشکل از یک پیچ است که در امتداد سر آن یک میله خم خورده وجود دارد که کار آویز گرفتن را میسر می سازد. همانطور که در شکل 1 دیده می شود، اکثر طرح ها شامل یک پیچ استاندارد با سر شش ضلعی است که قبل از بسته شدن بتن در آن قرار می گیرد. طرح های دیگری نیز وجود دارد که برخی از آن ها شامل یک پیچ و مهره خم شده با یک قلاب در انتها، و یا نوع دیگری از خم شدگی هستند. پیچ و مهره های سنگین، قوی ترین نوع اتصال هستند،

پژوهش یا اجرای آینده نگاری در برنامه ریزی بلند مدت

  چکیده محققان و پژوهشگران توافق دارندکه آینده نگاری، که یک توانایی برای پیش‌بینی چگونگی آشکارشدن آینده می باشد؛ قابلیت استراتژیک مهمی است و نیز جهت برنامه‌ریزی بلندمدت بسیار حیاتی می باشد. با این حال، تعدادی از اجرا های خود را به صورت سیستماتیک مورد بازجویی قراردادند. این تحقیق به پیشرفت دانش در اجرای آینده‌نگاری بلند‌مدت با استفاده از مقایسه ای تحلیلی از روش‌های برنامه‌ریزی در دو سازمان بامالکیت مشترک ؛ می پردازد. اطلاعات بدست آمده از مستندات برنامه‌ریزیی و اجرای آینده نگاری از پرسنل استراتژی در دو مورد (حمل و نقل و بانکداری) حمایت و پشتیبانی ازیک مدل پویای برنامه‌ریزی یکپارچه و بلند‌مدت آینده‌نگاری را فراهم نمود. مجموعۀ درحال اجرا و ترکیب علائم قوت و ضعف، و ادغام مستمر آن ها در سناریوها، تصویر آینده‌های جایگزین به صورت ساختاری بوسیله انجمن اجرایی؛ پشتیبانی شده بود. انجمن اجرایی به طور گسترده ای با استراتژیست‌های واقع در سطوح مختلف سازمانی، در گفت‌وگویی مرتبط با آینده‌های نوظهور و استراتژی‌هایی آن آینده ها، درگیر شد. این یافته ها مدیران و محققان را به مشاهده برنامه‌ریزی بلند‌مدت به ع