رد شدن به محتوای اصلی

پیچ و مهره کوتاه

 ​پیچ و مهره کوتاه چیست؟

پیچ و مهره کوتاه اصطلاحی است که برای توضیح وضعیتی بکار می رود که در آن پیچ متصل شده ولی شیارهای روی پیچ بصورت کامل از مهره بیرون نیامده است. برای اینکه مقاومت مهره به حداکثر میزان خود برسد، حیاتی‌ست که تمام شیارهای روی پیچ بطور کامل از مهره بیرون بیاید و حالت پیچ و مهره کوتاه اتفاق نیوفتد.

ساییدگی

معمولا رایج‌ترین حالت وقتی است که فقط دو تا از شیارهای روی پیچ از مهره بیرون بزند و مشخص شود. نتیجه عدم انجام این کار پیچ و مهره کوتاه است که باعث بوجود آمدن ساییدگی شده و خطر آن را افزایش میدهد. در واقع ساییدگی، همان زدگی یا تراشیده شدن سطح پیچ است، که در آن صورت اتصالات انجام شده توسط پیچ و مهره از استحکام کافی برخوردار نیست. به طور معمول چند پیچ اولیه شیارهای روی پیچ فقط به دلیل پخ شدن (کج و شیب دار شدن) و غیره می تواند تا حدی تشکیل شود.
در صورت شکستن پیچ و مهره ها بدیهی است که باید آن ها را تعویض کرد. ساییدگی اتفاقی است که در طول زمان بصوت طبیعی رخ می دهد و دور از ذهن نیست.
اگر ساییدگی اتفاق بیوفتد، مجموعه اتصالات وارد سرویسی می‌شود که ممکنه تا حدی از کار افتاده باشه. این شرایط ممکن است باعث اتفاقات ناگوار و در مواردی غیرقابل جبران شود. از این رو، در صورت دستیابی به طرحی قابل اعتماد باید از پتانسیل ساییدگی شیارهای روی پیچ داخلی و خارجی جلوگیری شود.

هنگام انتخاب پیچ‌ها و مهره‍ا همیشه باید اطمینان حاصل کرد که درجه‌ی مناسبی از مهره‌ها با درجه‌ی پیچ‌ها مطابقت داشته باشد.
در مواردی که اتصال دهنده شیاردار به صفحه یا بلوکی زده می‌شود، به طور معمول متریال اتصال دهنده و بلوک هر کدام از مقاومت های مختلفی برخوردار است. اگر شرایطی اتخاذ شده باشد که در آن پیچ باید شکستگی کششی را قبل از شیارهای رشته‌ای تحمل کند، طول درگیری شیارهای مورد نیاز می‌تواند بیش از حد باشد و برای صفحه یا بلوک با متریالی که مقاومت کمی دارد اغراق آمیز باشد.

وجود پیچ معیوب و نا‌مناسب بین شیارهای روی مهره، میتواند درگیربودن طولانی مدت پیچ و مهره را با مشکل مواجه کند.

 

برای ادامه مطلب پیچ و مهره کوتاه، کلیک کنید.

منبع: دویچ

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پژوهش یا اجرای آینده نگاری در برنامه ریزی بلند مدت

  چکیده محققان و پژوهشگران توافق دارندکه آینده نگاری، که یک توانایی برای پیش‌بینی چگونگی آشکارشدن آینده می باشد؛ قابلیت استراتژیک مهمی است و نیز جهت برنامه‌ریزی بلندمدت بسیار حیاتی می باشد. با این حال، تعدادی از اجرا های خود را به صورت سیستماتیک مورد بازجویی قراردادند. این تحقیق به پیشرفت دانش در اجرای آینده‌نگاری بلند‌مدت با استفاده از مقایسه ای تحلیلی از روش‌های برنامه‌ریزی در دو سازمان بامالکیت مشترک ؛ می پردازد. اطلاعات بدست آمده از مستندات برنامه‌ریزیی و اجرای آینده نگاری از پرسنل استراتژی در دو مورد (حمل و نقل و بانکداری) حمایت و پشتیبانی ازیک مدل پویای برنامه‌ریزی یکپارچه و بلند‌مدت آینده‌نگاری را فراهم نمود. مجموعۀ درحال اجرا و ترکیب علائم قوت و ضعف، و ادغام مستمر آن ها در سناریوها، تصویر آینده‌های جایگزین به صورت ساختاری بوسیله انجمن اجرایی؛ پشتیبانی شده بود. انجمن اجرایی به طور گسترده ای با استراتژیست‌های واقع در سطوح مختلف سازمانی، در گفت‌وگویی مرتبط با آینده‌های نوظهور و استراتژی‌هایی آن آینده ها، درگیر شد. این یافته ها مدیران و محققان را به مشاهده برنامه‌ریزی بلند‌مدت به ع

خلق ارزش از طریق آینده نگاری: مزایای پیش گامی و چابکی استراتژیک

  چکیده این مقاله به بررسی ارتباط بین آینده‌نگاری سازمان و توانایی سازمان در پاسخگویی با موفقیت به تغییرات خارجی؛ میپردازد (برای مثال : چابکی استراتژیک). به طور کلی، ما ارزشی که شرکت‌ها درحال روبرویی با عدم قطعیت رو به رشد بدلیل سرعت بالای در تغییرات خارجی از طریق آینده نگاری خلق می‌کند؛ را بررسی می کنیم. ما تحلیل خود را بر اساس سه جریان مختلف تحقیق انجام می‌دهیم: اولین مورد تحقیق در عدم قطعیت های  محیطی است؛ دومین مورد تحقیق بر برنامه ریزی استراتژیک و مزایای پیشگامی است؛ و سومین مورد تحقیق بر آموزش های سازمانی و خاطرات سازمانی است. ما به این ترتیب بر دو سوال اساسی تمرکز می‌کنیم: که تعامل بین محیط های اشفته ، آینده‌نگاری و عملکرد‌های بلند مدت را مشخص می‌نماید.: چه نوعی از دانش را باید سازمان ها به منظور حفظ مرز های رقابتی خود بدست آورند؟ تحت چه شرایطی ایندانش می توند موجب چابکی استراتژیک گردد؟ مقدمه ازجمله چالش های مهم در کسب و کار، ایجاد استراتژی برای آینده می‌باشد – مشخصا در مورد سازمانی که کارش را بخوبی انجام می دهد. چگونه ما بفهمیم که در ادامه چه باید بکنیم؟ در اکثر موارد این سوال

رول بولت

رولبولت چیست ؟ رولبولت (rawlbolt) قطعه ایست که برای اتصال یک صفحه فلزی به بتن، مورد استفاده قرار می گیرد. اشکال مختلفی رولبولت تا کنون ساخته شده است. هرچند که نحوه عملکرد تمام رول بولت ها تقریبا مثل هم می باشد. برای رولبولت ها تاکنون استاندارد مشخصی ( مانند DIN ) معرفی نشده است. شرکت هیلتی و همچنین شرکت فیشر، هر دو از پیشگامان تولید رول بولت به شمار می روند. ابعاد محصولات تولیدی این شرکت ها بر اساس استانداردهای داخلی  این شرکت ها می باشد. نحوه عملکرد رول بولت اجزای تشکیل دهنده رول بولت ها عبارتند از: استوانه فلزی چاکدار، پیچ سرمخروطی، مهره و واشر. همانگونه که در تصویر مشخص است با بستن مهره، پیچ سر مخروطی باعث باز شدن استوانه فلزی چاکدار شده و در نتیجه افزایش قطر، باعث محکم شدن اتصال می گردد. برای افزایش استحکام اتصال باید قطر مته – جهت سوراخ کاری جای رول بولت – مناسب با قطر استوانه فلزی انتخاب گردد. همچنین استحکام بتن یا محل نصب نیز تاثیر مهمی در استحکام اتصال  برای خواندن ادامه مطلب رول بولت کلیک کنید. منبع: پولاد پیچ گستر ماد