رد شدن به محتوای اصلی

دلایل ویدئومتری چاه آب

 دوربین‌های پایش آب زیرزمینی اصولاً برای مشاهده سطح آب زیرزمینی و شرایط جریان و به دست آوردن نمونه برای تعیین کیفیت آب زیرزمینی و همچنین برای ارزیابی خواص هیدرولیکی لایه های آبدار استفاده می شود. گاهی اوقات از چاه های نظارتی به عنوان «چاه مشاهده» یاد می شود.

کیفیت آب رهگیری شده توسط یک دوربین نظارت‌گر می‌تواند هم برای چاه‌های آب آشامیدنی باشد و هم برای فاضلاب. باتوجه به این موضوع که حفر “چاه آب” معمولاً برای به دست آوردن آب با کیفیت خوب انجام می‌شود.در نتیجه  مهم است که از شرایط داخل چاه آب و کیفیت آب باخبر باشید تا در صورت بروز مشکل برای چاه اقدام مناسبی انجام دهید ما در مطلب دیگری، دلایل خشک شدن آب چاه‌های را منتشر کرده‌ایم و اگر این موضوع سوال ذهنی شما هم هست مطالعه کنید.
یکی از ابزار ویدئومتری ربات ویدئومتری است که وارد چاه شده تا از شرایط موجود چاه فیلم برداری کند. همانطور که می‌دانید چاه های آب اغلب برای به دست آوردن آب از چندین لایه آبدار بهره می‌برند. امروزه به دلایل مختلفی چون کاهش سطح آب، هزینه‌های بسیار زیاد حفر چاه جدید و اعمال محدودیت‌های بیشتر مرتبط با حفر چاه‌های عمیق و دیگر مسائل زیست محیطی، شاهد افزایش تقاضا برای احیای چاه‌های موجود و گاها بسیار قدیمی هستیم. در این راستا، اولین و اصلی ترین اقدام، بازرسی چاه توسط ابزار ویدیومتری مجهز و به‌روز می‌باشد. به صورت مختصر می توان گفت کاربرد دستگاه ویدیومتری، بررسی وضعیت جداره‌ و همچنین سطح آب چاه به روش تصویر برداری زنده و نمایش تصاویر به کاربر و ارائه گزارش تصویری و مکتوب در انتهای عملیات است. همچنین از دستگاه ویدئومتری برای بازرسی و کنترل صحت اجرا در سایر عملیات‌ مرتبط با نگهداری از چاه، مانند رفع انسداد، تکه گذاری، شیار زنی و تخلیه گراور و … استفاده می‌شود.
ویدئومتری چاه آب ، ویدیو متری چاه آب


تعمیر و نگه‌درای چاه آب با استفاده از ابزار ویدئومتری

بازرسی‌های ویدئویی و دوربین‌ها یک دارایی مهم برای ویدئومتری از چاه آب است. سیستم های بازرسی شواهد حیاتی را در تعیین وضعیت چاه یا گمانه و همچنین ماهیت و وسعت هر گونه مشکل ارائه می‌کنند. بررسی های دوربین ویدئومتری قبل و بعد از درمان جزء کلیدی  برنامه تعمیر و نگهداری چاه‌های آب است، زیرا به اپراتورها اجازه می دهد تا مناطق خاصی را در یک چاه که ممکن است نیاز به توجه داشته باشد درک کنند و اثربخشی درمان انجام شده را تأیید کنند. بررسی ها همچنین معیار دیگری را در تاریخچه چاه و بازسازی آن ارائه می دهد.

مزایای ویدئومتری

  • پیشگیری از بروز شرایط بحرانی
  • بررسی دقیق جداره چاه
  • بررسی دقیق سطح آب
  • جلوگیری از صرف وقت و هزینه اضافی برای حفر چاه جدید
  • جلوگیری از آسیب به محیط زیست و آب‌های زیرزمینی
  • رفع مشکلات کاهش آب چاه
  • و …
برای خواندن ادامه مطلب دلایل استفاده از ویدئومتری کلیک کنید.
مجله خبری کارویژه در تلاش است که اطلاعات مختلف هر صنعت را در اختیار شما قرار دهد برای آشنایی بیشتر با ما به سایت ما مراجعه کنید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

معرفی انواع پیچ ها برای سطوح چوبی و فلزی

 ​ انواع مختلف پیچ انواع مختلفی از کارها را انجام می دهند و مانند سایر موارد در صنعت ساخت و ساز، کار با ابزار، تجهیزات و محصولات مناسب با آن شرایط قطعا، بسیار آسان تر است. به طور مثال پیچ های چوبی برای نگهداری اتصال چوب بسیار مناسب هستند اما نباید از آنها برای اتصال فلزات استفاده کنید. یا باید از پیچ های مخصوص کف سازی برای پارکت ها استفاده کرد، اما از این پیچ ها برای  چوب هایی از جنس ام دی اف و کابینت سازی مناسب نیستند. بنابراین باید از انواع مختلف پیچ در بسیاری از موارد به صورت داخلی و خارجی استفاده شود. ​   برای ادامه مطلب  معرفی انواع پیچ ها برای سطوح چوبی و فلزی ، کلیک کنید. منبع: پولاد پیچ گستر ماد ​

انکر بولت و رول بولت

همه چیز در مورد انکر بولت و رول بولت  ​ که با نام پیچ لنگر هم شناخته می شوند، برای اتصال اشیاء و صفحات فلزی به سنگ و بتن مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلف پیچ و مهره های لنگر در شکل و جنس های مختلف در بازار وجود دارد. همه انکر بولت ها از انتهای رزوه شده تشکیل شده اند که می توان آن را توسط مهره و واشر به محل مورد نظر متصل کرد. این پیچ ها در انواع پروژه ها، از ساختمان های استاندارد و سدها و صنایع سیمان و پتروشیمی گرفته تا نیروگاه های هسته ای، مورد استفاده قرار می گیرند. اما همانطور که اشاره شد، کاربرد اصلی انکربولت ها و رولبولت ها اتصال صفحات فلزی به بتن می باشد. ساده ترین نوع انکربولت متشکل از یک پیچ است که در امتداد سر آن یک میله خم خورده وجود دارد که کار آویز گرفتن را میسر می سازد. همانطور که در شکل 1 دیده می شود، اکثر طرح ها شامل یک پیچ استاندارد با سر شش ضلعی است که قبل از بسته شدن بتن در آن قرار می گیرد. طرح های دیگری نیز وجود دارد که برخی از آن ها شامل یک پیچ و مهره خم شده با یک قلاب در انتها، و یا نوع دیگری از خم شدگی هستند. پیچ و مهره های سنگین، قوی ترین نوع اتصال هستند،

پژوهش یا اجرای آینده نگاری در برنامه ریزی بلند مدت

  چکیده محققان و پژوهشگران توافق دارندکه آینده نگاری، که یک توانایی برای پیش‌بینی چگونگی آشکارشدن آینده می باشد؛ قابلیت استراتژیک مهمی است و نیز جهت برنامه‌ریزی بلندمدت بسیار حیاتی می باشد. با این حال، تعدادی از اجرا های خود را به صورت سیستماتیک مورد بازجویی قراردادند. این تحقیق به پیشرفت دانش در اجرای آینده‌نگاری بلند‌مدت با استفاده از مقایسه ای تحلیلی از روش‌های برنامه‌ریزی در دو سازمان بامالکیت مشترک ؛ می پردازد. اطلاعات بدست آمده از مستندات برنامه‌ریزیی و اجرای آینده نگاری از پرسنل استراتژی در دو مورد (حمل و نقل و بانکداری) حمایت و پشتیبانی ازیک مدل پویای برنامه‌ریزی یکپارچه و بلند‌مدت آینده‌نگاری را فراهم نمود. مجموعۀ درحال اجرا و ترکیب علائم قوت و ضعف، و ادغام مستمر آن ها در سناریوها، تصویر آینده‌های جایگزین به صورت ساختاری بوسیله انجمن اجرایی؛ پشتیبانی شده بود. انجمن اجرایی به طور گسترده ای با استراتژیست‌های واقع در سطوح مختلف سازمانی، در گفت‌وگویی مرتبط با آینده‌های نوظهور و استراتژی‌هایی آن آینده ها، درگیر شد. این یافته ها مدیران و محققان را به مشاهده برنامه‌ریزی بلند‌مدت به ع