رد شدن به محتوای اصلی

انواع رایج سیم برق مورد استفاده در خانه

 

شناخت انواع سیم های اولیه تقریباً برای هر پروژه برقی در اطراف خانه ضروری است. به عنوان مثال، هنگامی که در حال نصب سیم کشی جدید هستید، انتخاب سیم یا کابل مناسب نیمی از کار است. و هنگامی که سیم‌کشی موجود در خانه خود را بررسی می‌کنید، شناسایی نوع سیم می‌تواند چیزهای زیادی در مورد مداری که سیم‌کشی به آن تعلق دارد به شما بگوید – به عنوان مثال، وقتی یک جعبه اتصال را باز می‌کنید و باید تعیین کنید که کدام سیم‌ها کجا می‌روند. سیم کشی برای خانه های مدرن کاملا استاندارد است و اکثر خانه هایی که پس از اواسط دهه 1960 ساخته شده اند، انواع سیم کشی مشابهی دارند. هر تاسیسات الکتریکی جدید نیاز به سیم کشی جدیدی دارد که با قوانین ساختمان محلی مطابقت داشته باشد.

چند مدل از انواع سیم‌ها و کابل‌های برق:

کبل غیرفلزی یا NM

به درک چند اصطلاح اساسی که برای توصیف سیم کشی استفاده می شود کمک می کند. سیم برق نوعی رسانا است و الکتریسیته را هدایت می‌کند. در مورد سیم کشی خانگی، خود هادی معمولاً مسی یا آلومینیومی (یا آلومینیومی با روکش مسی) است و یا یک هادی فلزی جامد یا سیم رشته ای است. اکثر سیم‌ها در یک خانه عایق هستند، به این معنی که در یک پوشش پلاستیکی نارسانا پیچیده شده‌اند. یکی از استثناهای قابل توجه سیم های زمین است که معمولاً مس جامد هستند و یا با روکش سبز عایق شده اند یا بدون عایق (لخت).

رایج‌ترین نوع سیم‌کشی در خانه‌های مدرن به شکل کابل غیرفلزی (NM) است که از دو یا چند سیم مجزا تشکیل شده است که درون یک پوشش پلاستیکی محافظ پیچیده شده‌اند. کابل NM معمولاً شامل یک یا چند سیم “گرم” (حامل جریان)، یک سیم خنثی و یک سیم زمین است.

کابل UF(کابل زیر زمین)

فیدر زیرزمینی (UF) نوعی کابل غیر فلزی است که برای مکان های مرطوب و کاملا زیر زمین طراحی شده است. معمولاً برای تأمین وسایل در فضای باز مانند تیرهای چراغ استفاده می‌شود. مانند کابل استاندارد NM، UF شامل سیم‌های گرم و خنثی عایق شده، به‌علاوه یک سیم زمین خالی است. اما در حالی که روکش روی کابل NM یک پوشش پلاستیکی جداگانه است، روکش کابل UF یک پلاستیک جامد است که هر سیم را احاطه کرده است. کابل UF معمولاً با روکش بیرونی خاکستری فروخته می شود.

سیم THHN/THWN

سیم کشی ولتاژ پایین برای مدارهایی که معمولاً 50 ولت یا کمتر نیاز دارند استفاده می شود. چندین نوع رایج عبارتند از سیم روشنایی منظره، اتصالات سیستم آبپاش، سیم زنگ (برای زنگ درها)، سیم های سیستم بلندگو و سیم های ترموستات. اندازه سیم ها از حدود 22 گیج تا 12گیج متغیر است. سیم های ولتاژ پایین معمولاً عایق هستند و ممکن است در روکش کابل قرار گیرند یا به صورت جفت پیچ خورده مانند سیم لامپ ترکیب شوند. باید فقط برای کاربردهای ولتاژ پایین استفاده شود. اینها معمولاً سیم های بسیار کوچکی هستند که با سیم کشی مدار استاندارد تفاوت زیادی دارند.



تلفن و سیم داده

کابل کواکسیال به لطف استفاده از اشکال دیگر سیم کشی داده مانند HDMI برای انتقال داده های تلویزیونی کمتر رایج شده است. کابل کواکسیال یک کابل با روکش گرد است که دارای یک هادی داخلی است که توسط یک لایه عایق لوله ای احاطه شده است که توسط یک سپر رسانای لوله ای ساخته شده از سیم بافته شده احاطه شده است. می توان آن را با کانکتورهای رشته ای که برای ایجاد اتحادیه ها و اتصالات دستگاه استفاده می شود شناسایی کرد.

برای خواندن ادامه این مطلب کلیک کنید.

مجله خبری کارویژه در تلاش است که اطلاعات مختلف هر صنعت را در اختیار شما قرار دهد برای آشنایی بیشتر با ما به سایت ما مراجعه کنید.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

معرفی انواع پیچ ها برای سطوح چوبی و فلزی

 ​ انواع مختلف پیچ انواع مختلفی از کارها را انجام می دهند و مانند سایر موارد در صنعت ساخت و ساز، کار با ابزار، تجهیزات و محصولات مناسب با آن شرایط قطعا، بسیار آسان تر است. به طور مثال پیچ های چوبی برای نگهداری اتصال چوب بسیار مناسب هستند اما نباید از آنها برای اتصال فلزات استفاده کنید. یا باید از پیچ های مخصوص کف سازی برای پارکت ها استفاده کرد، اما از این پیچ ها برای  چوب هایی از جنس ام دی اف و کابینت سازی مناسب نیستند. بنابراین باید از انواع مختلف پیچ در بسیاری از موارد به صورت داخلی و خارجی استفاده شود. ​   برای ادامه مطلب  معرفی انواع پیچ ها برای سطوح چوبی و فلزی ، کلیک کنید. منبع: پولاد پیچ گستر ماد ​

انکر بولت و رول بولت

همه چیز در مورد انکر بولت و رول بولت  ​ که با نام پیچ لنگر هم شناخته می شوند، برای اتصال اشیاء و صفحات فلزی به سنگ و بتن مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلف پیچ و مهره های لنگر در شکل و جنس های مختلف در بازار وجود دارد. همه انکر بولت ها از انتهای رزوه شده تشکیل شده اند که می توان آن را توسط مهره و واشر به محل مورد نظر متصل کرد. این پیچ ها در انواع پروژه ها، از ساختمان های استاندارد و سدها و صنایع سیمان و پتروشیمی گرفته تا نیروگاه های هسته ای، مورد استفاده قرار می گیرند. اما همانطور که اشاره شد، کاربرد اصلی انکربولت ها و رولبولت ها اتصال صفحات فلزی به بتن می باشد. ساده ترین نوع انکربولت متشکل از یک پیچ است که در امتداد سر آن یک میله خم خورده وجود دارد که کار آویز گرفتن را میسر می سازد. همانطور که در شکل 1 دیده می شود، اکثر طرح ها شامل یک پیچ استاندارد با سر شش ضلعی است که قبل از بسته شدن بتن در آن قرار می گیرد. طرح های دیگری نیز وجود دارد که برخی از آن ها شامل یک پیچ و مهره خم شده با یک قلاب در انتها، و یا نوع دیگری از خم شدگی هستند. پیچ و مهره های سنگین، قوی ترین نوع اتصال هستند،

پژوهش یا اجرای آینده نگاری در برنامه ریزی بلند مدت

  چکیده محققان و پژوهشگران توافق دارندکه آینده نگاری، که یک توانایی برای پیش‌بینی چگونگی آشکارشدن آینده می باشد؛ قابلیت استراتژیک مهمی است و نیز جهت برنامه‌ریزی بلندمدت بسیار حیاتی می باشد. با این حال، تعدادی از اجرا های خود را به صورت سیستماتیک مورد بازجویی قراردادند. این تحقیق به پیشرفت دانش در اجرای آینده‌نگاری بلند‌مدت با استفاده از مقایسه ای تحلیلی از روش‌های برنامه‌ریزی در دو سازمان بامالکیت مشترک ؛ می پردازد. اطلاعات بدست آمده از مستندات برنامه‌ریزیی و اجرای آینده نگاری از پرسنل استراتژی در دو مورد (حمل و نقل و بانکداری) حمایت و پشتیبانی ازیک مدل پویای برنامه‌ریزی یکپارچه و بلند‌مدت آینده‌نگاری را فراهم نمود. مجموعۀ درحال اجرا و ترکیب علائم قوت و ضعف، و ادغام مستمر آن ها در سناریوها، تصویر آینده‌های جایگزین به صورت ساختاری بوسیله انجمن اجرایی؛ پشتیبانی شده بود. انجمن اجرایی به طور گسترده ای با استراتژیست‌های واقع در سطوح مختلف سازمانی، در گفت‌وگویی مرتبط با آینده‌های نوظهور و استراتژی‌هایی آن آینده ها، درگیر شد. این یافته ها مدیران و محققان را به مشاهده برنامه‌ریزی بلند‌مدت به ع