رد شدن به محتوای اصلی

پیچ و مهره استیل

پیچ و مهره این روزها دچار گوناگونی های بسیار زیادی شده است. درواقع آلیاژهایی که با آن پیچ و مهره درست می کنند بسیار متنوع و گوناگون شده و همین موضوع سبب می شود شما به محض رجوع به بازار، با پیچ و مهره های بسیار زیادی رو به رو شوید. پیچ و مهره از جنس استیل ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارد، برای مثال این پیچ ها در شرایط رطوبتی دچار خوردگی نمی شوند، در برابر حرارت نیز بسیار عالی عمل می کنند. بنابراین شما می توانید به راحتی در هر محلی که هستید از این پیچ و مهره ها استفاده کنید.

انواع پیچ و مهره های استیل

پیچ و مهره های استیل در ابعاد و سایزهای بسیار گوناگونی وجود دارند، که شما با توجه به کاری که انجام می دهید، می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. در بیشتر اوقات پیچ شماره 304 همراه با گرید A2 بسیار پرکاربرد است و علاوه بر آن پیچ شماره 316 همراه با گرید A4 نیز بسیار می تواند به کارآید. شاید برای شما سوال پیش بیاید که تفاوت بین این دو نوع پیچ در چیست، تنها یک عنصر اضافی تر به نام مولیبدن در این عناصر وجود دارد، که باعث ایجاد تفاوت بین این دو نوع پیچ شده است. این عنصر می تواند سبب شود که خورندگی این پیچ ها بسیار کاهش یابد، بنابراین می تواند مقاومت بسیار بالایی در برابر واکنش های شیمیایی اطراف از خود نشان دهد، که این جزو مزایای بسیار عالی به شمار می آید. در ادامه هر کدام از این پیچ ها را به صورت جداگانه برای شما بررسی خواهیم کرد.
پیچ و مهره 304: پیچ و مهره شماره 304 دارای 8 درصد نیکل و 18 درصد کروم می باشد. باتوجه به آلیاژ هایی که دارد می توان گفت مقاومت این نوع پیچ و مهره بسیار بالا است و می تواند در انواع آب و هوا ها به کار رود، بدون اینکه ذره ای آسیب ببیند. در محیط های کلرایدی نیز به خوبی می تواند دوام بیاورد. با اینکه این پیچ می تواند در تمامی محیط ها دوام بیاورد، اما در محیط های نمکی بسیار کم طاقت شده و از بین می رود، در واقع در محیط هایی که بیشتر از 25 ppm سدیم کلرید دارد، به راحتی می تواند از بین برود.
پیچ و مهره 316: این نوع پیچ، جزو پیچ و مهره هایی است که می تواند در شرایط سخت نیز به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد. شاید برای شما سوال پیش بیاید که منظور از شرایط سخت چیست؟ در واقع شرایط سخت، همان محیط های دارای رطوبت و یا کلراید است. به دلیل این که خورندگی در این محیط ها بسیار بالا است، بنابراین این مورد که پیچ خیلی زود دچار زنگ زدگی نشود، امری بسیار مهم است. پیچ و مهره 316 نیز به دلیل وجود مقدار زیادی مولیبیدین درون خود، می تواند سال ها در محیط های مرطوب و هم چنین محیط های دریایی دوام بیاورد. به شما توصیه می کنیم، حتما یکبار هم که شده از این پیچ استیل استفاده کنید.

پیچ و مهره استیل

 پیچ و مهره استیل در چه محیط هایی کاربرد دارد؟
پیچ و مهره استیل حتی در پتروشیمی نیز بسیار پرکاربرد است. اگر شما تا به حال یک نیروگاه یا پتروشیمی را از نزدیک دیده باشید، متوجه این موضوع خواهید شد که پیچ و مهره استیل در این موارد بسیار پرکاربرد است. تابلوهای برقی که در نیروگاه ها وجود دارد جزو مواردی است که در آن ها پیچ و مهره بسیار پرکاربرد است. همچنین برای ساخت پایه اسکلت و نیروگاه، افراد نیاز بسیار زیادی به پیچ و مهره خواهند داشت. یکی از پیچ هایی که در صنعت پتروشیمی بسیار پرکاربرد است، پیچ بولت مدل a193 است. گرید های این نوع پیچ بسیار زیاد است، که در ادامه آن ها را برای شما نام خواهیم برد: B7- B8M – B8 – L7M – LZ- B7M  و…همان طور که دیدید، این نوع پیچ دارای گریدهای بسیار زیاد و متنوعی است، شما با توجه به موارد استفاده خود می توانید از این پیچ ها استفاده کنید. مهره مدل A194 نیز جزو مواردی است که بسیار در صنعت پتروشیمی و نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع مهره نیز دارای گریدهای بسیار متفاوتی می باشد که شامل 2H , 2HM است. شما می توانید به راحتی از این مهره ها در تجهیزات لوله و شیرآلات استفاده کنید.
پیچ و مهره های استیل همچنین در صنایع دریایی بسیار پرکاربرد هستند، بنابراین اگر شما هم در محیط های نزدیک به دریا زندگی می کنید و یا کارتان مربوط به صنعت دریا می شود، به شما پیشنهاد می کنیم حتما از پیچ و مهره های استیل استفاده کنید. پیچ و مهره ای که در صنایع دریایی معمولا قابل استفاده است، معمولا از نوع 6 گوشه بوده و همچنین گرید 316 می باشد. این نوع گرید، همان طور که قبلا نیز گفته شد، به راحتی زنگ نمی زند و در رطوبت و محیط های دریایی می تواند به خوبی دوام بیاورد. معمولا برای ساخت انواع کشتی ها و قایق ها از پیچ 8.8 استفاده می شود، که این پیچ ها را به شکل آبکاری شده و یا به بیانی دیگر داکرومات درون کشتی ها قرار می دهند، همین باعث می شود که دیرتر پیچ زنگ بزند و دچار آسیب شود.

ویژگی و مزایای پیچ و مهره استیل


ویژگی های پیچ و مهره استیل چیست؟

همان طور که گفته شد، در صنایع فولادی، همانند اتصال دو قطعه ورقه استیل و یا شیرآلات و… شما نیاز به پیچ و مهره دارید. به صورت کلی برای اینکه بتوانید دو قطعه فولادی را به هم متصل کنید، نیاز به پیچ و مهره دارید. بنابراین این روزها پیچ و مهره ها تبدیل به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای ما شده اند. پیچ و مهره های استیل ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارند، که در ادامه یک به یک برای شما توضیح خواهیم داد.
پیچ و مهره های استیل می توانند مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار از خود نشان دهند، بنابراین در برابر آسیب های خارجی که ممکن است هر لحظه به آن ها وارد شود، سریع آسیب نمی بینند و خراب نمی شوند. به شما پیشنهاد می کنیم که حتما برای کارهای ساختمانی خود از پیچ و مهره های آلن استیل استفاده کنید.
اگر قصد دارید پیچ مورد نظر خود را تا انتها سفت کنید، به طوری که هیچ نقطه اضافی ای باقی نماند، پیچ های خودکار می توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. با خیال راحت پیچ مورد نظر خود را سفت کنید.
بیشتر افرادی که در محیط های مرطوب زندگی می کنند و یا در محیط های دریایی مشغول به کار هستند، از این ترس دارند که پیچ و مهره هایشان به صورت زنگ بزند. این گونه افراد صد در صد باید از پیچ و مهره های استیل استفاده کنند که ضد زنگ نیز هست. از بین پیچ و مهره های استیل که نام برده شد، پیچ و مهره سرخزینه می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد که از روکش ضد زنگ ساخته شده و با توجه به آلیاژهایی که درون خود دارد، می تواند سالیان درازی برای شما دوام بیاورد.
برای خواندن ادامه مطلب پیچ و مهره استیل به سایت ما مراجعه کنید.
مجله خبری کارویژه در تلاش است که اطلاعات مختلف هر صنعت را در اختیار شما قرار دهد برای آشنایی بیشتر با ما به سایت ما مراجعه کنید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

معرفی انواع پیچ ها برای سطوح چوبی و فلزی

 ​ انواع مختلف پیچ انواع مختلفی از کارها را انجام می دهند و مانند سایر موارد در صنعت ساخت و ساز، کار با ابزار، تجهیزات و محصولات مناسب با آن شرایط قطعا، بسیار آسان تر است. به طور مثال پیچ های چوبی برای نگهداری اتصال چوب بسیار مناسب هستند اما نباید از آنها برای اتصال فلزات استفاده کنید. یا باید از پیچ های مخصوص کف سازی برای پارکت ها استفاده کرد، اما از این پیچ ها برای  چوب هایی از جنس ام دی اف و کابینت سازی مناسب نیستند. بنابراین باید از انواع مختلف پیچ در بسیاری از موارد به صورت داخلی و خارجی استفاده شود. ​   برای ادامه مطلب  معرفی انواع پیچ ها برای سطوح چوبی و فلزی ، کلیک کنید. منبع: پولاد پیچ گستر ماد ​

انکر بولت و رول بولت

همه چیز در مورد انکر بولت و رول بولت  ​ که با نام پیچ لنگر هم شناخته می شوند، برای اتصال اشیاء و صفحات فلزی به سنگ و بتن مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلف پیچ و مهره های لنگر در شکل و جنس های مختلف در بازار وجود دارد. همه انکر بولت ها از انتهای رزوه شده تشکیل شده اند که می توان آن را توسط مهره و واشر به محل مورد نظر متصل کرد. این پیچ ها در انواع پروژه ها، از ساختمان های استاندارد و سدها و صنایع سیمان و پتروشیمی گرفته تا نیروگاه های هسته ای، مورد استفاده قرار می گیرند. اما همانطور که اشاره شد، کاربرد اصلی انکربولت ها و رولبولت ها اتصال صفحات فلزی به بتن می باشد. ساده ترین نوع انکربولت متشکل از یک پیچ است که در امتداد سر آن یک میله خم خورده وجود دارد که کار آویز گرفتن را میسر می سازد. همانطور که در شکل 1 دیده می شود، اکثر طرح ها شامل یک پیچ استاندارد با سر شش ضلعی است که قبل از بسته شدن بتن در آن قرار می گیرد. طرح های دیگری نیز وجود دارد که برخی از آن ها شامل یک پیچ و مهره خم شده با یک قلاب در انتها، و یا نوع دیگری از خم شدگی هستند. پیچ و مهره های سنگین، قوی ترین نوع اتصال هستند،

پژوهش یا اجرای آینده نگاری در برنامه ریزی بلند مدت

  چکیده محققان و پژوهشگران توافق دارندکه آینده نگاری، که یک توانایی برای پیش‌بینی چگونگی آشکارشدن آینده می باشد؛ قابلیت استراتژیک مهمی است و نیز جهت برنامه‌ریزی بلندمدت بسیار حیاتی می باشد. با این حال، تعدادی از اجرا های خود را به صورت سیستماتیک مورد بازجویی قراردادند. این تحقیق به پیشرفت دانش در اجرای آینده‌نگاری بلند‌مدت با استفاده از مقایسه ای تحلیلی از روش‌های برنامه‌ریزی در دو سازمان بامالکیت مشترک ؛ می پردازد. اطلاعات بدست آمده از مستندات برنامه‌ریزیی و اجرای آینده نگاری از پرسنل استراتژی در دو مورد (حمل و نقل و بانکداری) حمایت و پشتیبانی ازیک مدل پویای برنامه‌ریزی یکپارچه و بلند‌مدت آینده‌نگاری را فراهم نمود. مجموعۀ درحال اجرا و ترکیب علائم قوت و ضعف، و ادغام مستمر آن ها در سناریوها، تصویر آینده‌های جایگزین به صورت ساختاری بوسیله انجمن اجرایی؛ پشتیبانی شده بود. انجمن اجرایی به طور گسترده ای با استراتژیست‌های واقع در سطوح مختلف سازمانی، در گفت‌وگویی مرتبط با آینده‌های نوظهور و استراتژی‌هایی آن آینده ها، درگیر شد. این یافته ها مدیران و محققان را به مشاهده برنامه‌ریزی بلند‌مدت به ع