رد شدن به محتوای اصلی

آشنایی با گلند و راهنمای خرید گلند

 گلند وسیله ای است که برای اجازه ورود به کابل‌های برق، کابل‌های انعطاف پذیر یا هادی عایق به داخل محفظه جعبه تقسیم طراحی شده است، و باعث آب بندی و نگهداری می شود.همچنین عملکردهای قابل توجهی مانند اتصال به زمین، اتصالات سیم‌ها، عایق، محافظ کابل، کاهش فشار یا ترکیبی از اینها را ارائه می دهد. اینها اتصالات مکانیکی هستند که در تاسیسات الکتریکی استفاده می‌شوند.

کابل گلند (همچنین به عنوان اتصال دهنده یا اتصال کابل شناخته می شود) وسیله ای است که برای اتصال و محکم کردن انتهای کابل برق به تجهیزات طراحی شده است.کابل‌ها گلند دستگاه های مکانیکی ورودی کابل هستند. آنها در تعدادی از صنایع همراه با کابل و سیم کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عنوان ابزاری دقیق برقی و سیستم های اتوماسیون استفاده می‌شوند.گلندها را می توان در انواع کابل های برق، کنترل، ابزار دقیق، داده و مخابرات استفاده کرد. از آنها به عنوان یک دستگاه آب بندی و خاتمه سیم‌کشی‌ها استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که محفظه جعبه تقسیم کاملا ایمن باشد. انتخاب گلندها با توجه به کاربرد‌های  مختلف از لحاظ جنس، ساختار، شکل و موارد دیگر صورت می‌گیرد در ادامه چگونگی انتخاب  گلند و  خریدگلند بهترین مدل با توجه به شرایط محیطی  را بررسی می‌کنیم و در انتها روش نصب را آورده ایم.


وظیفه اصلی گلند

همانطور که گفته شد وظیفه اصلی گلند این است که به عنوان یک دستگاه مهر و موم و پایان دهنده عمل می‌کند تا از تجهیزات الکتریکی محافظت کند. از جمله استفاده‌های آن موارد زیر است:
  1. عدم ورود آلودگی ها: با آب بندی غلاف کابل‌ها و اتصالات، آن‌ها به دور از گرد و غبار و رطوبت قرار می‌گیرند و مشکلاتی از این دست پیش نمی‌آید. می‌توان مطمئن شد که گردوغبار یا برخی مایعات مثل آب، روغن یا مواردی از این دست نمی توانند وارد منطقه محصور شده شوند.
  2. اتصال به زمین: در مورد کابل‎‌ها و سیم‌ها عایق، زمانی که گلند از جنس فلز باشد، ممکن است کابل‌ها مورد  آزمایش قرارگیرند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانند در برابر جریان خطای اتصال کوتاه مناسب مقاومت کنند یا خیر.
  3. نیروی نگهدارنده: – ایجاد نیرویی روی کابل برای اطمینان از مقاومت در برابر کشیدگی کابل‌ها
  4. حفاظت از کابل: از آنجایی که کابل‌ها را در جای خود ثابت می‌کند و از پیچ خوردن یا بیرون کشیدن تصادفی آنها جلوگیری خواهند کرد.
  5. آب بندی کابل‌ها و محیط اضافی دور کابل با گلند: یکی دیگر از کاربردهای گلندکابل، آب بندی و محافظت از کابل‌ها در برابر عوامل خارجی با احتمال نفوذ بالا است. با آب‌بندی محیطی اضافی در محل ورود کابل، با استفاده از این اتصال‌دهند می‌تواند حفاظت بالایی در نقطه ورودی ایجاد کند.

هدف استفاده از گلند

کابل های مختلف به انواع مختلفی از گلند نیاز دارند. به عنوان مثال، الزامات یک کابل با پوشش، با کابل های بدون پوشش متفاوت است. کابل‌ها با پوشش عایق روی دیوارهای بیرونی یا زیرزمینی استفاده می‌شوند.

نحوه انتخاب گلند

دنیایی از انتخاب ها وجود دارد و متاسفانه انتخابی برای همه وجود ندارد و بستگی به شرایط کاری شما دارد. اما به این معنی است که شما می‌توانید به صورت سفارشی یک گلند را بر اساس پارامترهای خود انتخاب کنید. و برای انجام این کار، ابتدا باید طیف وسیعی از عوامل محیطی و کاربردی را در نظر بگیرید. در این مقاله سعی می‌کنیم معرفی کاملی داشته باشیم تا انتخاب بهتری داشته باشید

نقش محیط کاری بر انتخاب گلند

فرقی نمی‌کند که در هوافضا ، صنعت دریاییو کشتی سازی، برق، مخابرات یا هر صنعت کلیدی دیگری کار می کنید. آنچه در انتخاب گلند مهم است شناسایی محیط کاری است. سوالاتی که باید از خود بپرسید:
آیا در داخل خانه از آن استفاده می کنید یا در فضای باز؟
آیا در یک منطقه صنعتی امن یا یک محیط خطرناک یا انفجاری قرار خواهد گرفت؟
دما چقدر است و آیا ثابت است؟
آیا محیط اطراف مرطوب است یا گرد و غبار؟
آیا گاز یا مواد خورنده در این نزدیکی وجود دارد؟
پاسخ های شما به تعیین مشخصات گلند و اینکه آیا به پوشش خاصی نیاز دارد کمک می‌کند.
شما همواره می توانید در هر زمان با کارشناسان ما در تجهیزکنترل تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید. همچنین برای خواندن ادامه‌ی مطلب آشنایی با گلند و راهنمای خرید گلند به سایت ما مراجعه کنید.
مجله خبری کارویژه در تلاش است که اطلاعات مختلف هر صنعت را در اختیار شما قرار دهد برای آشنایی بیشتر با ما به سایت ما مراجعه کنید

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

معرفی انواع پیچ ها برای سطوح چوبی و فلزی

 ​ انواع مختلف پیچ انواع مختلفی از کارها را انجام می دهند و مانند سایر موارد در صنعت ساخت و ساز، کار با ابزار، تجهیزات و محصولات مناسب با آن شرایط قطعا، بسیار آسان تر است. به طور مثال پیچ های چوبی برای نگهداری اتصال چوب بسیار مناسب هستند اما نباید از آنها برای اتصال فلزات استفاده کنید. یا باید از پیچ های مخصوص کف سازی برای پارکت ها استفاده کرد، اما از این پیچ ها برای  چوب هایی از جنس ام دی اف و کابینت سازی مناسب نیستند. بنابراین باید از انواع مختلف پیچ در بسیاری از موارد به صورت داخلی و خارجی استفاده شود. ​   برای ادامه مطلب  معرفی انواع پیچ ها برای سطوح چوبی و فلزی ، کلیک کنید. منبع: پولاد پیچ گستر ماد ​

انکر بولت و رول بولت

همه چیز در مورد انکر بولت و رول بولت  ​ که با نام پیچ لنگر هم شناخته می شوند، برای اتصال اشیاء و صفحات فلزی به سنگ و بتن مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلف پیچ و مهره های لنگر در شکل و جنس های مختلف در بازار وجود دارد. همه انکر بولت ها از انتهای رزوه شده تشکیل شده اند که می توان آن را توسط مهره و واشر به محل مورد نظر متصل کرد. این پیچ ها در انواع پروژه ها، از ساختمان های استاندارد و سدها و صنایع سیمان و پتروشیمی گرفته تا نیروگاه های هسته ای، مورد استفاده قرار می گیرند. اما همانطور که اشاره شد، کاربرد اصلی انکربولت ها و رولبولت ها اتصال صفحات فلزی به بتن می باشد. ساده ترین نوع انکربولت متشکل از یک پیچ است که در امتداد سر آن یک میله خم خورده وجود دارد که کار آویز گرفتن را میسر می سازد. همانطور که در شکل 1 دیده می شود، اکثر طرح ها شامل یک پیچ استاندارد با سر شش ضلعی است که قبل از بسته شدن بتن در آن قرار می گیرد. طرح های دیگری نیز وجود دارد که برخی از آن ها شامل یک پیچ و مهره خم شده با یک قلاب در انتها، و یا نوع دیگری از خم شدگی هستند. پیچ و مهره های سنگین، قوی ترین نوع اتصال هستند،

پژوهش یا اجرای آینده نگاری در برنامه ریزی بلند مدت

  چکیده محققان و پژوهشگران توافق دارندکه آینده نگاری، که یک توانایی برای پیش‌بینی چگونگی آشکارشدن آینده می باشد؛ قابلیت استراتژیک مهمی است و نیز جهت برنامه‌ریزی بلندمدت بسیار حیاتی می باشد. با این حال، تعدادی از اجرا های خود را به صورت سیستماتیک مورد بازجویی قراردادند. این تحقیق به پیشرفت دانش در اجرای آینده‌نگاری بلند‌مدت با استفاده از مقایسه ای تحلیلی از روش‌های برنامه‌ریزی در دو سازمان بامالکیت مشترک ؛ می پردازد. اطلاعات بدست آمده از مستندات برنامه‌ریزیی و اجرای آینده نگاری از پرسنل استراتژی در دو مورد (حمل و نقل و بانکداری) حمایت و پشتیبانی ازیک مدل پویای برنامه‌ریزی یکپارچه و بلند‌مدت آینده‌نگاری را فراهم نمود. مجموعۀ درحال اجرا و ترکیب علائم قوت و ضعف، و ادغام مستمر آن ها در سناریوها، تصویر آینده‌های جایگزین به صورت ساختاری بوسیله انجمن اجرایی؛ پشتیبانی شده بود. انجمن اجرایی به طور گسترده ای با استراتژیست‌های واقع در سطوح مختلف سازمانی، در گفت‌وگویی مرتبط با آینده‌های نوظهور و استراتژی‌هایی آن آینده ها، درگیر شد. این یافته ها مدیران و محققان را به مشاهده برنامه‌ریزی بلند‌مدت به ع